حجت الاسلام زارع زاده مهریزی در گفت‌وگو با «بسیج»:
نماینده سابق مجلس گفت: درحالیکه رهبری هم از همان ابتدا تذکرات جدی را در این رابطه می دادند اما این اشخاص آنجایی که باید این سخنان را می شنیدند و به درستی عمل می کردند، نشنیدند و عمل نکردند.
کد خبر: ۸۷۱۵۷۳۶
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸

حجت الاسلام زارع زاده مهریزی نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج درباره محرمانه نگهداشتن توافق مذاکرات هسته ای توسط تیم مذاکره کننده و راه برون رفت از این مساله بیان کرد: اگرچه آقای صالحی هم اذعان به این کرده که ما این توافق را محرمانه نگه داشتیم و با طرف غربی بر مخفی نگهداشتن این توافقات محرمانه تعهد داشتیم اما غربی ها این توافق محرمانه را منتشر کرده اند. به هر حال نباید در مساله به این مهمی چیزی تحت عوان توافق و سند محرمانه وجود داشته باشد ولو اینکه به نفع ملت ایران باشد و ما نباید موضوع پنهانی از ملت در مذاکرات به این مهمی  داشته باشیم.

وی همچنین افزود: این مساله باعث لطمه به اعتماد مردم نسبت به مذاکرات می شود؛ این قبیل توافقاتی که بین ایران و کشورهای استکباری و دشمن نظام صورت می گیرد، حربه ای در دست دشمنان خواهد شد، بنابراین موضوع توافقات محرمانه واقعا در شان جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی ادادمه داد: باید به این آقایان مذاکره کننده خاطر نشان کرد که بیش از 30 سال آمریکا و اقمارش را نشناختید و به آنها اعتماد کردید و مسایل را تحت عنوان توافق محرمانه با آنها در میان گذاشتید و اطمینان دارید که آنها به افشاسازی نمی پردازند، درحالیکه باید گفت مذاکره کنندگان دولتی و حامیان آنها بینش دشمن شناسی خوبی ندارند و بدون شناخت کافی از آمریکا و اغراض آنها، این تصور اشتباه را دارند که با برقراری ارتباط و لبخند و قدم زدن با همدیگر قرار است کل مسایل کشور حل شود.

نماینده سابق با اظهار تاسف نسبت به حضور چنین افرادی در جایگاه مسئول نظام اسلامی و با اشاره به نقش مجلس در این رابطه افزود: نمایندگان مجلس باید با این مساله شدیدا برخورد کنند و اجازه چنین رفتاری را به دولت و تیم مذاکره کننده ندهند، تا این موضوعات دوباره تکرار نشود؛ بعد نظارتی مجلس بر همه امور خصوصا مذاکرات اساسی و بین المللی قوی تر و جدی تر دنبال شود.

وی همچنین از هیات نظارت بر اجرای برجام نیز درخواست نمود تا نظارت درستی بر فعالیت مذاکره کنندگان داشته باشد.

زارع زاده تاکید کرد: همه این افراد از دولت و مذاکره کنندگان گرفته تا هیات نظارت، مسئولیت خیلی سنگینی در قبال مردم و نظام جمهوری اسلامی و رهبری دارند. درحالیکه رهبری هم از همان ابتدا تذکرات جدی را در این رابطه می دادند اما این اشخاص آنجایی که باید این سخنان را می شنیدند و به درستی عمل می کردند، نشنیدند و عمل نکردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: زمانی که باید تذکرات مهم ایشان را لحاظ می کردند، به مصلحت خود عمل نمودند و حالا زیان آنرا دیدند. این مذاکرات باید عبرتی باشد برای آینده که بدانند رهبری دلسوزترین کسی است که در این نظام حضور دارد.

ارسال نظرات