امام جمعه جیرفت گفت: برخی آقایان در کرمان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی، این موضوع را بهانه و دستاویزی قرار داده اند که ادعا کنند در حال انجام شعار سال هستند اما در کنار آن سرمایه گذاری های خود را انجام می دهند. ...
کد خبر: ۸۷۱۵۷۵۵
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  حجت الاسلام والمسلمین کرمی پوردر واکنش به برخی اقدامات اقتصادی در شهر کرمان توسط احزاب و افراد با گرایشات خاص که بیشتر جنبه استفاده از اموال عمومی را دارد، گفت: قانون اساسی، سیاست های نظام و همچنین نظر مقام معظم رهبری این است که در سرمایه گذاری های اقتصادی و اقدامات اجتماعی کشور بخش خصوصی را دخیل کنیم؛ با ورود بخش خصوصی بخشی از مشکلات از دوش دولت برداشته می شود و همراه با بخش خصوصی برخی معضلات را حل می کنند.
بی توجهی مسئولین و دولتمردان به سیاست های اقتصاد مقاومتی در سال های اخیر
امام جمعه جیرفت با اشاره به اینکه در بحث های اقتصادی هدف دشمن از پا درآوردن نظام است، بیان کرد:  رهبر معظم انقلاب در سال ۹۲ شعار سال را حماسه سیاسی و اقتصادی مطرح کردند که این شعار برگرفته از دو امر بود؛ یکی حضور مردم در صحنه سیاست و انتخابات ریاست جمهوری که این کار به بهترین نحو انجام شد و دیگری حماسه اقتصادی دولت بود که متاسفانه در آن سال با توجه به اتمام دوره دولت دهم و آغاز ریاست جمهوری دولت یازدهم، هیچ یک از آنها کاری انجام نداده و گره ای از مشکلات مردم باز نکردند.
وی ابراز کرد: رهبری وقتی دیدند حماسه سیاسی به نحو احسن انجام شد اما حماسه اقتصادی رخ نداد، سیاست هایی با عنوان اقتصاد مقاومتی در راستای خنثی کردن توطئه دشمن وشکوفایی اقتصاد کشور مطرح کردند که در بهمن ۹۲ ابلاغ شد؛ در سال ۹۳ و ۹۴ نیز معظم له در این خصوص گوشزد کردند اما دولتمردان ما کاری انجام ندادند.
حجت الاسلام کرمی پور با بیان اینکه شعارهایی دادند و ابلاغیه هایی به مدیران ارائه شد اما کاری انجام نشد؛ اذعان کرد: لذا رهبر انقلاب سال ۹۵ را به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری کردند؛ حال دولتمردان کارهایی به ظاهر شروع کرده اند اما نمی دانیم در یک سال باقی مانده چقدر می توان کار اقتصادی انجام داد؛ از طرفی معلوم نیست در دولت بعد چه اتفاقاتی رخ دهد و این کارها ادامه یابد یا خیر همانطور که دولت فعلی سیاست های دولت قبل را زیر سوال برده و آنها را انجام نمی دهد.
اقتصاد مقاومتی دستاویزی برای سرمایه گذاری فتنه گران در کرمان
وی با اشاره به اینکه برخی آقایان در کرمان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی، اقتصاد مقاومتی را بهانه و دستاویزی قرار داده اند که ادعا کنند در حال انجام شعار سال هستند اما در کنار آن سرمایه گذاری های خود را انجام می دهند، تصریح کرد: می بینیم که برخی افراد شناخته شده به عنوان فتنه گر که از سران فتنه بوده اند، امروز اقتصاد استان کرمان را به دست گرفته اند.
امام جمعه جیرفت ادامه داد: من بارها عرض کرده ام مگر ما جوانان مدیر و مدبر اقتصادی نداریم که پای کار حضور یابند  که از افراد فتنه گر در اقتصاد استفاده می کنیم؟ این افراد به دنبال جایگاه های کلیدی اقتصادی هستند تا دوباره کشور و استان را دچار چالش کنند؛ آنها فقط حرف از اقتصاد مقاومتی می زنند اما دلسوز اقتصاد نیستند.
هفت باغ چه گلی به سر مردم زد که "دل عالم” را شروع کرده اند؟
حجت الاسلام کرمی پور با اشاره به پروژه دل عالم در کرمان اظهار داشت: مگر هفت باغ چه گلی به سر مردم کرمان زد که می خواهند این طرح را اجرا کنند؟ آب جنوب استان در حال کم شدن و کشاورزی آن دچار چالش شده است و این طرح موجب از بین رفتن زیستگاه های جنوب استان می شود.
این مقام مسئول عنوان کرد: در روستایی که آب نیست و کشاورزی دچار مشکلات شده، مردم به اطراف شهرها و حاشیه نشینی رو می آورند؛ آیا آبی که پشت سدها مهار کرده اند و اجازه نمی دهند در رودخانه ها جریان یابد، موجب کم آب شدن رودخانه ها و از بین رفتن قنات ها نمی شود؟ اگر بخواهیم قناتی ثبت جهانی شود، باید در آن آبی وجود داشته باشد.
امام جمعه جیرفت خاطرنشان کرد: رشته قنات ها در ایران و علم آن به دست ایرانیان است و چه ثبت جهانی بشود یا نشود، این امر بر کسی پوشیده نیست اما همین قنات زمانی که آب نداشته باشد، نمی توان کشاورزی را رونق داد؛ این ها مشکلاتی است که تحت عناون اقتصاد مقاومتی و کار اقتصادی در استان کرمان ورق می خورد.
انتهای پیام/
ناب نیوز
ارسال نظرات