جمعی از بانوان شهرستان انار به مناسبت پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، پیاده‌روی کردند.
کد خبر: ۸۷۱۵۷۶۵
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱
به گزارش " خبرگزاری بسیج در کرمان،  جمعی از بانوان شهرستان انار به مناسبت پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، مراسم پیاده‌روی از پارک کودک تا امامزاده محمدصالح این شهرستان برگزار کردند.
حجت‌الاسلام محمد ابراهیمی امام جمعه انار با استناد به آیات و روایاتی از پیامبر اسلام در رابطه با عفاف و حجاب سخنانی ایراد کرد و گفت: اگر حرف و یا کلمه‌ای میان زن و یا مرد نامحرمی رد و بدل شود، هر کلمه حرفی در برابر هزار سال آتش جهنم است.

وی افزود: در قدیم در منازل دو کوبه جداگانه برای زن و مرد داشت که صاحب خانه بفهمد پشت در چه کسی است و تمام اینها برگرفته از تعالیم اسلام است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: در اروپا سالانه ده‌ها هزار کودک مورد تجاوز قرار می‌گیرد و آمریکا نیز وضعیتی بدتر از آن دارد.

امام جمعه انار گفت: مرد مومن هم باید نسبت به زن خود غیرت داشته باشد و کسی که غیرت ندارد از روحیه انسانی به دور است، غیرت و حجاب از افتخارات انبیا و اولیای ماست که باید آن را نگه داریم.

وی ادامه داد: در آمریکا بالاترین جنایت عنف به زنان است و سالانه بیش از 100 هزار زن و دختر به آمریکا قاچاق می‌شود، امروزه بالاترین درآمد بعد از قاچاق اسلحه و مواد مخدر در آمریکا قاچاق زنان و دختران است.

به گزارش فارس، این مراسم با اجرای چند برنامه فرهنگی هنری همراه بود و در پایان جوایزی به حکم قرعه به شرکت‌کنندگان اهدا شد.

ارسال نظرات