معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مطرح کرد:
یکی از نیازهای اساسی دانشگاه‌ها برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی با محوریت‌های مختلف است و در این زمینه دانشجویان می توانند نقدهای خود را با دولت در میان بگذارند چراکه پاسخ به همین نقدها در مواقع بسیاری می‌تواند تأثیرگذار باشد.
کد خبر: ۸۷۱۵۷۸۲
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست با مدیران دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: دولت از رسانه های صادق استقبال می کند، به عبارتی نقدهای منصفانه از مهم‌ترین مبانی دولت یازدهم بوده و در این باب آماده شنیدن هرگونه نقد منصفانه است.

سید ضیا هاشمی با اشاره به مجوز دادن کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها تصریح کرد: برخی به خاطر منافع شخصی به نقدهای غیرمنصفانه پرداخت می کنند که در این زمینه دولت نیز باید پاسخگوی نقدهای غیرمنصفانه نیز باشد چرا که هم‌اکنون دیدگاه‌های متنوعی در کشور وجود دارد و باید بر تمام نقدهای منصفانه و غیرمنصفانه پاسخ داده شود.

 

هاشمی گفت: یکی از نیازهای اساسی دانشگاه‌ها برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی با محوریت‌های مختلف است و در این زمینه دانشجویان می توانند نقدهای خود را با دولت در میان بگذارند چراکه پاسخ به همین نقدها در مواقع بسیاری می‌تواند تأثیرگذار باشد.

معاون فرهنگی وزیر علوم با بیان اینکه کانون های دانشگاهی، تشکل های دانشجویی و مجامع علمی همه تلاش می کنند تا احساس مسئولیت را به دانشجو آموزش دهند تصریح کرد: همه باید تلاش کنند تا دانشجویان به آن اندازه از توانمندی ، رشد و کمال برسند که شایسته و لازمه آنهاست و این بحث مختص ایران نبوده بلکه امری جهانی است.

وی تصریح کرد: یکی از مأموریت‌های اساسی وزارت علوم برنامه‌های علمی و فرهنگی بوده و در این زمینه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در وزارت علوم نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشم‌گیری نیز داشته است و استان اردبیل در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه محقق اردبیلی گامی بلند برداشته است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: باید جریان نقد و شفاف‌سازی در جامعه به‌ویژه دانشگاه‌ها تحقق پیدا کند تا راهکارهای مناسب برای پیشرفت و توسعه کشور اتخاذ شود که در این زمینه وزارت علوم آمادگی خود را اعلام می کند. 

 

ارسال نظرات