تفاهم نامه خواهر خواندگی زیراب و کوتایسی گرجستان امضاء شد

به منظور استفاده متقابل از توانمندی ها و ظرفیت های متقابل دو شهر زیراب سوادکوه از مازندران و کوتایسی گرجستان تفاهم نامه خواهر خواندگی در برج میلاد تهران منعقد شد.
کد خبر: ۸۷۱۵۸۱۴
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
 

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از منابع خبری، عضو و رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی استان‌های کشور، امضای تفاهم‌نامه خواهر‌خواندگی شهر زیراب سوادکوه با شهر کوتایسی گرجستان را در راستای شناسایی و بهره‌مندی از برنامه‌های و عملکرد این شهر صنعتی و تاریخی که مرکز بسیاری از حکومت‌های مستقر در این منطقه در طول تاریخ بود، توصیف و خاطر‌نشان کرد: این شهر زادگاه بازیگران، نقاشان، آهنگسازان، کشتی‌گیران، بسکتبالیست‌ها، شطرنج‌بازان و سیاست‌مدار‌ان مطرح و دارای ظرفیت‌های قابل توجه صنعتی و فرهنگی است.

نرگس کمالی از امضای تفاهم‌نامه خواهر‌خواندگی شهر زیراب سوادکوه با شهر کوتایسی گرجستان خبر داد و گفت: امضای تفاهم‌نامه خواهر‌خواندگی شهر زیراب سوادکوه با شهر کوتایسی گرجستان در حاشیه اجلاس جهانی شهرداران و شوراها که در برج میلاد تهران، منعقد شد.

وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه خواهر‌خواندگی با هدف استفاده متقابل از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مختلف 2 طرف امضا می‌شود، افزود: شهر کوتایسی دومین شهر پر‌جمعیت کشور گرجستان با 200 هزار نفر جمعیت است.

عضو شورای شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه اجرایی کردن ظرفیت‌های نهفته در انعقاد تفاهم‌نامه خواهر‌خواندگی با شهر‌های دیگر نیاز به برنامه‌ریزی زمان‌بندی شده و بلند‌مدت دارد، اظهار کرد: برنامه‌ریزی لازم با استفاده از دید‌گاه‌های فرهیختگان و نخبگان و در جلسات شورای اسلامی شهر زیراب تبیین می‌شود.

عضو شورای شهر زیراب، گفت: در حاشیه اجلاس جهانی شهرداران و شوراها علاوه بر امضای تفاهم‌نامه خواهر‌خواندگی شهر زیراب سوادکوه با شهر کوتای سی گرجستان، رایزنی‌هایی نیز برای سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی و صنعتی در سوادکوه انجام شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها