الله وردی دهقانی گفت: فیش نجومی نشان دهنده تبعیض های حقوقی است و رقم درشتی در اقتصاد کلان و بودجه کشور محسوب می شود و باعث پریشان خاطری عده کثیری را فراهم کرده است، باید ساماندهی صورت بگیرد تا در آینده شاهد چنین حوادثی نباشیم که موجب بدبینی مردم به نظام را فراهم می سازد.
کد خبر: ۸۷۱۵۸۳۷
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸
الله وردی دهقانی نماینده سابق مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به ماجرای فیش های نجومی مدیران دولتی، اظهار داشت: این قضیه نشان از عدم شفافیت در آمار، قوانین و نظام اقتصادی کشور دارد.

وی با بیان اینکه نابسامانی قوانین اجازه دخل و تصرف حقوق غیر متعارف را رقم زده است افزود: متاسفانه مدیرانی که چنین حقوقی را گرفته اند ناشی از نابسامانی قانونی است که چنین اجازه ای را به آنها داده است تا حداکثر استفاده شخصی را از قوانین ببرند.

دهقانی بیان داشت: قوانین شرکت ها، موسسات در اشکال انتفاعی، غیر انتفاعی، دولتی و نهاد عمومی باید در غالب چهارچوب مشخصی تنظیم و اجرایی شود.

وی در ادامه بیان داشت: فیش های نجومی فقط مربوط به شرایط کنونی نبوده است، یکی از معضلات همیشگی است، الان قدری پر رنگ شده است و در بسیاری از دستگاه های اجرایی وجود دارد و فقط در دولت نیست.

دهقانی خاطر نشان کرد: چهارچوب مشخص قانونی برای دریافت، پرداخت و دستمزد در نظر گرفته شود، از تعدد قوانین باید جلوگیری کنیم دولت، مجلس، همه نهادها طبق قوانین ثابت حقوق را بپردازند.

نماینده سابق مجلس در خاتمه اذعان داشت: فیش نجومی نشان دهنده تبعیض های حقوقی است و رقم درشتی در اقتصاد کلان و بودجه کشور محسوب می شود و باعث پریشان خاطری عده کثیری را فراهم کرده است، باید ساماندهی صورت بگیرد تا در آینده شاهد چنین حوادثی نباشیم که موجب بدبینی مردم به نظام را فراهم می سازد.

ارسال نظرات