خبرهای داغ:
حجت الاسلام والمسلمین محمد احمدی ،روحانی و فعال برتر اقتصاد مقاومتی شهرستان آزادشهر راز موفقیت خود را در توسعه کشت زعفران در وامنان بیان نمود.
کد خبر: ۸۷۱۵۸۵۷
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، حجت الاسلام احمدی ،روحانی و فعال برتر اقتصاد مقاومتی شهرستان آزادشهر علت موفقیت خود را در بحث توسعه کشت زعفران و ایجاد عرصه های اقتصاد مقاومتی، کنجکاو نمودن مردم به انجام کار و تشویق به کسب درآمد بیان نمود.

وی ابراز داشت: که برای این مهم ابتدا خود به انجام کار پرداخته و زمانی که به نتایج مناسب و خوب دست یافتم به سایر اهالی در مورد چگونگی کار صحبت نموده و آنها را تشویق به انجام کار نمودم.

وی هدف از انجام این فعالیت را در دورترین روستا از توابع شهرستان آزادشهر،عمل به چیزی که خودش اعتقاد دارد و سپس دعوت دیگران برای شرکت در عرصه های اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: می خواهم با عملکردم به مردم ثابت کنم  که می توان از همین ظرفیت های بومی در جهت پیشبرد وضعیت معیشت و اقتصادی استفاده حداکثری نمود.

در ادامه این فعال عرصه اقتصاد مقاومتی افزود: برای دستیابی به این مهم ابتدا با کمک جوانان روستا اقدام به تأسیس تعاونی تولید در روستای وامنان نموده و در ادامه پیگیری تحقیق درباره کشت زعفران و سایر گیاهان دارویی شدم و برای کسب اطلاعات بیشتر چندین سفر و بازدید از مزارع کشت شده در مناطق مختلف کشور داشتم و در برخی نیز تعدادی از اهالی روستا را جهت آشنایی با موضوع و کسب اطلاعات بصورت عملی نیز بهمراه بردم.

 احمدی در ادامه تصریح کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی شعار دادن راحت است اما مهم تر از آن عمل نمودن می باشد و ما در این روستا ابتدا وارد عمل شده و کار را انجام دادیم و پس از آن  به مردم اعلام کرده و گزارش می دهیم تا مردم شعار زده نشده و با تمام وجود به واقعیت برنامه اذعان نمایند.

 

وی  افزود: راز موفقیت بنده  برگرفته از کلام امام صادق علیه السلام مبنی براینکه نشانه های انسان مومن صدقه جاریه است و اشتغالزایی برای مردم و ترویج این فرهنگ خود صدقه جاریه ای برای انسان بحساب می آید، این بود که مردم را به انجام کار و کسب منفعت تشویق و کنجکاو نموده و توانستم با یاری جوانان روستا تعاونی تولید را در این روستا راه اندازی نماییم و در ابتدا به تحقیقات درباره زعفران و شیوه های کشت و شرایط محیطی آن پرداخته و سپس به آموزش اهالی پرداخته و کار را اغاز نموده و در حال حاضر به سمت کشت گیاهان دارویی که در ارقام مختلف که بومی منطقه نیز هستند، روی آورده و به محض کسب اطلاعات کامل در این مورد به توسعه کشت این ارقام نیز پرداخته بطوریکه هم اکنون نیز چندین قطعه زمین پایلوت از چندین رقم کشت شده که در آینده نزدیک به گسترش آن خواهیم پرداخت.

 

وی اظهار کرد:که برای تأمین بودجه منتظر مسئولین نمانده و با تشویق مردم در عضویت در تعاونی و سرمایه گذاری ، کار را آغاز نمودیم و با رایزنی با مسئولین استان امتیاز یک پست بانک ویژه برای تعاونی زعفران را نیز گرفتیم.  برای این منظور بالغ بر 140 هکتار  از زمین هایی که قابلیت کشت در آن بسختی صورت می گیرد را به کشت زعفران درآورده و در حال حاضر 70نوع گیاه دارویی را در این منطقه شناسایی نموده که درصدد کشت آن خواهیم بود.

 

وی در پایان گفت: کشور ایران از امن ترین نقاط دنیا است و تنها ناامنی که ما را تهدید می کند در بخش امنیت غذایی است که جای کار در این زمینه بسیار است.

انتهای پیام/

خبرنگار خبرگزاری بسیج مهدی یزدی

ارسال نظرات
پر بیننده ها