50 برنامه فرهنگی و مذهبی در بقاع متبرکه شهرستان طارم برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۱۵۸۹۶
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم گفت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم به منظور استفاده از ظرفیت فرهنگی بقاع متبرکه و همچنین افزایش حضور مردم در این اماکن مذهبی برنامه‌های مختلفی را اجرایی می‌کند.

حبیب ابراهیمی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات تاثیرگذار برای حضور مردم در مساجد و بقاع متبرکه هیأت امنا و خادمان مساجد هستند،افزود: در همین راستا و به منظور ارتقای سطح آگاهی این گروه دوره‌های آموزشی مختلفی با هدف تعامل و نحوه برخورد با زائران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 95 مسجد فعال در شهرستان طارم وجود دارد، اظهار کرد: اغلب این مساجد دارای خادم و هیأت امنا هستند و برنامه‌های فرهنگی در آنها اجرایی می‌شود.

ابراهیمی همچنین از وجود 21 بقعه متبرکه در شهرستان طارم خبر داد و گفت: با توجه به نقش خادمان در اجرای بهتر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، بقاع متبرکه نیز دارای خادم بوده و برنامه‌های مناسبتی مربوط در آنها اجرایی می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم با اشاره به اینکه با صدور حکم برای خادمان و هیأت امنای مساجد فعالیت‌های آنها به صورت منسجم‌تر صورت می‌گیرد، اضافه کرد: اغلب احکام صادره به هیأت امنا به صورت سه ساله انجام می‌شود.

وی در ادامه از اجرای برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه طارم خبر داد و گفت: به صورت سالانه 50 برنامه فرهنگی و مذهبی در این اماکن مذهبی اجرایی می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح‌ها زمینه‌سازی حضور بیشتر مردم در بقاع متبرکه است، افزود: خوشبختانه حضور مردم در برنامه‌های اجرایی این اداره مطلوب بوده و در مناسبت‌ها تعداد افراد شرکت‌کننده به صورت روزانه به یک هزار نفر می‌رسد.

ابراهیمی همچنین از اشاعه و ترویج سنت حسنه وقف در جامعه نیز با استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه خبر داد و گفت: در این راستا نمایشگاه‌های موضوعی وقف در بقاع متبرکه اجرا می‌شود.

ارسال نظرات