مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه لردگان با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم، گفت: كسی كه رفیق خدا شده خداوند را دارد و در تنهایی بهترین مونس را در كنار خود خواهد داشت.
کد خبر: ۸۷۱۵۹۵۹
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام حمید رضانباتی افزود: ‌پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم ) فرمودند: هركه را خداوند به قرب خویش مأنوس كند 4 خصلت را به او می دهد.

مسئول دفتر نمایندگی ناحیه مقاومت بسیج لردگان ضمن برشمردن 4 خصوصیت شخص مأنوس با پروردگار بیان كرد: اول؛ عزت بدون قوم و قبیله. عرب جاهلی عزت را در داشتن قوم و قبیله زیاد می دانست؛ اما كسی كه با خدا رفیق شود خدا به او عزت می دهد حتی اگر قوم و قبیله ای نداشته باشد.

حجت الاسلام نباتی ادامه داد: دوم؛ علم بدون رنج تحصیل به او داده می شود. علم نوری است كه خدا به قلب هركس خواست می تابد.

نباتی در توضیح سومین امتیاز داده شده به شخص متكی به خداوند، اظهار داشت: بی نیازی بدون مال، سومین چیزی است كه خداوند به این شخص عطا می كند. قانع است، مالی ندارد؛ اما چشم و دلش سیر است، انگار همه چیز دارد.

وی در توضیح انس و آرامش فرد مأنوس با خدا به عنوان آخرین خصلت اعطا شده از سوی خداوند گفت: ما در تنهایی می ترسیم و نیازمند كسی هستیم كه در این شرایط با ما باشد؛ اما كسی كه رفیق خدا شده خداوند را دارد و در تنهایی بهترین مونس را در كنار خود خواهد داشت.

ارسال نظرات