کد خبر: ۸۷۱۵۹۸۸
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲
موذن زاده با بيان اينكه مردم روستاي كوه لهرو آب مصرفي خود را از چشمه اي در فاصله يك كيلومتري روستايشان با مشقت زياد توسط چهارپا تامين مي‌كردند تصريح كرد: دانشجويان جهادگر با روحيه انقلابي اقدام به انجام پروژه آبرساني به روستاي كوه لهرو كردند. امير ارسلان موذن زاده مسئول مركز مطالعات راهبردي و هدايت حركت هاي جهادي سازمان بسيج سازندگي هرمزگان در گفت‌وگو با هرمز با اشاره به برگزاري اردوهاي محروميت زدايي در روستاي «كوه لهرو» از توابع بخش شميل بندرعباس اظهار كرد: تا قبل از آغاز عمليات محروميت زدايي مردم روستا مجبور بودن براي تامين آب آشاميدني خود مسير يك كيلومتري را با چهارپا طي كنند.

وي با بيان اينكه مردم روستاي كوه لهرو آب مصرفي خود را از چشمه اي در فاصله يك كيلومتري روستايشان تامين مي‌كردند تصريح كرد: اين روستا در منطقه مرتفع و كوهستاني و صعب العبور كوه نيان واقع شده بود كه كار خدمت رساني را دشوار مي كرد.

مسئول مركز مطالعات راهبردي و هدايت حركت هاي جهادي سازمان بسيج سازندگي هرمزگان با اشاره به حضور دانشجويان مومن انقلابي در قالب گروه هاي جهادي در روستاي كوه لهرو بيان كرد: گروه جهادي دانشجويي متشكل از 30 دانشجو با حضور در منطقه اقدام به ساخت استخر در نزديكي چشمه تامين كننده آب روستا كردند.

وي اضافه كرد: همچنين اين گروه جهادي آب جمع شده در استخر را به وسيله لوله هاي 2 اينچي به مخزن آب 5000 ليتري در روستا منتقل كردند.

موذن زاده با بيان اينكه مخزن در نزديكي مدرسه روستا جايگزاري شده است گفت: از مخزن انشعاباتي به خانه‌هاي روستايي و اماكن عمومي همچون مدرسه و مسجد انجام شده است.

وي با بيان اينكه روستاي كوه لهرو 150 نفر جمعيت دارد گفت: از اين تعداد 14 دانش آموز در مدرسه ابتدايي مشغول تحصيل هستند.

مسئول مركز مطالعات راهبردي و هدايت حركت هاي جهادي سازمان بسيج سازندگي هرمزگان با اشاره به ساير خدمات گروه هاي جهادي در روستاي كوه لهرو افزود: دانشجويان خواهر و برادر با حضور در روستا برنامه هاي مرمت و بهسازي مدرسه، توزيع اقلام فرهنگي و كمك آموزشي بين اهالي روستا به ويژه دانش آموزان، ويزيت رايگان و اعزام تيم پزشكي و دندان پزشكي و كلاس‌هاي كمك تحصيلي، احكام زنان و آموزش قرآن را اجرا كردند.

وي با بيان اينكه شغل اكثر مردم روستا دامداري است گفت: با وجود بيش از 1000 راس دام سبك، استقبال از عرصه هاي اقتصاد مقاومتي خصوصا عرصه پرورش دام در اين روستا بسيار خوب و مطلوب بوده است.

موذن زاده با اشاره به عدم وجود مسجد در روستاي كوه لهرو اذعان كرد: طرح توجيهي ساخت مسجد در اين روستا مورد تاييد قرار گرفته است و به محض تامين بودجه محروميت زدايي كار ساخت مسجد اين روستا نيز توسط جهادگران آغاز مي گردد.

ارسال نظرات