نماینده سابق مجلس در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد
شهروز افخمی با انتقاد از نفوذ لابی گری در سیستم بانکی خاطر نشان کرد: نظارت کافی برای بررسی منابع مالی برای بخش تولید وجود ندارد و قدرت در سایه موجب شده است تا وضعیت بانکی رو به افول برود.
کد خبر: ۸۷۱۶۰۰۴
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
شهروز افخمی نماینده سابق مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: بانک ها رفتار قانونمندی ندارند، بانک ها خود را مکلف به پرداخت وام های تولیدی و صنعتی نمی دانند و همیشه وام های تولیدی را در حد مصوبه باقی گذاشته و یا با تاخیر اعلام می کنند لذا بانک ها، عملکرد خوبی ندارند.

وی با بیان اینکه بانک ها بهانه تراشی می کنند افزود: بانک ها با دلایلی که پشتوانه مالی کافی نداریم یا پولی در اختیار نداریم و یا اینکه منابع داخلی نمی تواند پاسخگوی وام تولیدی باشد،  تولید را در تونل بی پولی قرار داده اند.

افخمی در پایان گفت: بانک ها مسیر متوازنی را طی نمی کنند و برای تولید مسیرهای کاذبی را تعریف می کنند که همراه با تورم است و ضررهای فراوانی برای تولید ایجاد می کند.

وی در خاتمه با انتقاد از نفوذ لابی گری در سیستم بانکی خاطر نشان کرد: مناطق محروم در لیست گزارشات بانکی است واقعیت نشان دهنده این است که تسهیلات برای ایجاد اشتغال و تولید در مناطق محروم وجود ندارد لابی های اثر گذار در سیستم بانکی وجود دارد، نظارت کافی برای بررسی منابع مالی برای بخش تولید وجود ندارد و قدرت در سایه موجب شده است تا وضعیت بانکی رو به افول برود.

ارسال نظرات