رویترز خبر داد

کاهش 4 درصدی قیمت نفت در هفته گذشته/14 دکل نفتی آمریکا در یک هفته فعال شد

قیمت نفت در آخرین روز معاملات بازارهای جهانی به 45.69 دلار کاهش یافت و کاهش 4 درصدی را طی هفته گذشته ثبت کرد، مازاد تولید و فعال شدن تعدادی از دکل‌های نفتی آمریکا عامل کاهش قیمت بود.
کد خبر: ۸۷۱۶۰۲۹
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،  به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز جمعه، آخرین روز معاملات بازارهای جهانی کاهش یافت در نتیجه نوسانات قیمت نفت در هفته گذشته کاهش 4 درصدی را ثبت کرد.

یکی از عوامل این کاهش افزایش تعداد دکل‌های نفتی آمریکا برای چهارمین هفته متوالی است که بر نگرانی‌ها در مورد اشباع بازارهای نفتی افزوده است.

قیمت نفت برنت پیش از انتشار گزارش بیکر هیوز در مورد دکل‌های نفتی آمریکا به علت نگرانی در مورد عرضه بیشتر نفت عراق کاهش یافت و قیمت این نوع نفت به کمترین رقم در 2 ماه گذشته رسید.

گزارش بیکر هیوز، بزرگ ترین شرکت خدمات نفتی آمریکا نشان داد که حفاران آمریکایی در هفته گذشته 14 دکل دیگر را فعال کردند و تعداد دکل‌های فعال این کشور به 371 عدد رسید.

پت دونوان، تحلیلگر بازار در نیویورک در این‌باره گفت: «مجموعه نفت در حال حاضر در حال دست و پنجه نرم کردن با موضوعات مربوط به مازاد عرضه است.»

«افزایش تعداد دکل‌ها آخرین موردی است که بازار به آن نیاز دارد.»

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 51 سنت افزایش 45.69 دلار معامله شد. نفت برنت تا 45.17 دلار نیز کاهش یافت که کمترین قیمت از ماه می به شمار می‌رود. این نوع نفت، در هفته گذشته 4 درصد از ارزش خود را از دست داد.

نفت خام آمریکا نیز با 56 سنت کاهش 44.19 دلار در هر بشکه معامله شد. نفت خام آمریکا نیز طی هفته گذشته 3.8 درصد کاهش یافت.

همچنین افزایش ارزش دلار به بالاترین رقم در بیش از 4 ماه گذشته نیز به تقاضا صدمه زد. بر اساس آمارهای بارگیری و منابع صنعتی، صادرات نفت عراق نیز انتظار می‌رود در ماه جولای افزایش یابد. درصورتی‌که این آمار درست باشد، دومین تولیدکننده اوپک پس از 2 ماه وقفه به مسیر افزایش تولید بازمی‌گردد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار