خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان خبر داد؛

کشاورزی و شیلات بالاترین مصرف آب استان /تقویت پوشش گیاهای برای جلوگیری از هدر رفتن آبهای زیرزمینی

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان با اشاره به ترکیب مصارف آب استان، گفت: در حال حاضر 87 درصد آب در بخش کشاورزی و شیلات استفاده می شود.
کد خبر: ۸۷۱۶۱۰۵
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، علی نظری، پیش ازظهرامروز در چهارمین جلسه حفاظت از آب اظهارکرد: امسال نزولات از وضعیت خوبی برخوردار بوده است و نسبت به دور مشابه سال آبی گذشته 61 درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه دراز مدت حدود 30 درصد افزایش داشته است

وی با اشاره به شرایط آب رودخانه های استان، افزود: از نظر جریان رودخانه اصلی به میزان 40 تا 52 درصد نسبت به دوره گذشته شاهد کاهش بودیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان بیان داشت : حجم آب موجود در سدهای مخزن استان در پایان تیر ماه سال جاری میزان 1665 میلیون متر مکعب است.

نظری تصریح کرد: از مصوبه گذشته تا کنون بنا بود 600 حلقه چاه غیر مجاز بسته شود که امسال 80 مورد صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 72 درصد از آب های زیر سطحی برداشت می شود، یادآور شد: مناطق ممنوعه آب شرب استان تعداد دو مورد می باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان با اشاره به ترکیب مصارف آب استان، اظهارداشت: در حال حاضر 87 درصد در بخش کشاورزی و شیلات، 10 درصد در بخش شرب و 3 درصد در بخش صنعت استفاده می شود.

نظری افزود: میزان 13 هزار و 492 چاه غیر مجاز در محدوده مطالعاتی پایلوت گرگان وجود دارد که بیش از 12 هزار مورد دارای عمق کمتر از 20 متر هستند.

ابوطالب قزلسفلو، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، در این جلسه گفت: برای جلوگیری از هدر رفتن آب های زیر زمینی و تبخیر آن نیاز است تا پوشش گیاهی مورد تقویت قرار گیرد

وی افزود: تقویت پوشش گیاهی باعث خواهد شد تا زمین انرژی حرارتی کمتری را دریافت کند و تبخیر آب را به تاخیر بیاندازد.

قزلسفلو مدیریت رودخانه ها را یکی از نکات بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: رودخانه ها نقش بسیار بالایی دارند که می طلبد تا توجه لازم نسبت به آن صورت گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: با توجه به اینکه اکنون الگوی بارش باران دچار تغییر شده باید مدیریتی در بخش رودخانه های صورت گیرد که در غیر این صورت دچار زیان خواهیم شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها