یک کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل:

اسلام آمریکایی با ایجاد ناامنی در منطقه منافع خود را دنبال می کند

ارشناس مسائل سیاسی و بین الملل با بیان اینکه امروز رسانه های غربی با بحرانی جلوه دادن وضعیت ایران می خواهند نظام جمهوری اسلامی را تضعیف کنند، گفت: اسلام آمریکایی با ایجاد ناامنی در منطقه منافع خود را دنبال می‌کند.
کد خبر: ۸۷۱۶۱۷۹
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، امیر حسین یزدان پناه در نشست «بزم اندیشه» این هفته که با موضوع ««جهان روی موج تلاطم؛ از ترور تا کودتا» در سالن اجتماعات موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: دشمنان با طراحی و تدارک نقشه های تفرقه افکنانه و تجزیه طلبانه و به راه انداختن جنگی نیابتی در تلاش برای تضعیف کشورهای اسلامی به منظور حمایت از رژیم صهیونیستی هستند.
 
وی با اشاره به کودتا در ترکیه گفت: واقعیت این است که فارغ از تاثیرات امنیتی و سیاسی و اقتصادی که حکومت کودتا در ترکیه برای ایران دارد، جمهوری اسلامی ایران حمایت از دموکراسی و حاکمیت خواست مردم را راه حل بحران های همه کشورهای منطقه می داند.
 
کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل گفت: برای جمهوری اسلامی ایران در ترکیه بیش از همه وجود یک دولت مستقل دارای اهمیت است، ایران و ترکیه در یکی از مهم ترین نقاط منطقه هستند که همواره مورد توجه و زمینه فعالیت گروهک های تروریستی است.
 
وی افزود: این شرایط نشان می دهد که ترکیه در ماه های اخیر نشانه هایی از نزدیک شدن به ایران حتی در یکی از بحرانی ترین موضوعات یعنی تحولات منطقه را از خود بروز داده است
به همین دلیل برخی معتقدند که ممکن است سعودی ها به تلافی تحولات اخیر، در رخدادهای جمعه شب ترکیه دست داشته باشند.
 
یزدان پناه تصریح کرد: شرایط اقتصادی ایران و ترکیه، بحران سوریه، ائتلاف سعودی، نوع نگاه حزب اعتدال و توسعه به ایران و... مولفه هایی از این دست را باید حتما دید و نسبت ایران با این مولفه ها را بررسی کرد.
 

ارسال نظرات
پر بیننده ها