در جلسه امر به معروف و نهی از منکر عنوان شد:

معنویات و اعتقادات دینی مانع از مصرف و گرایش به مواد مخدر است

جلسه امر به معروف و نهی از منکر در حوزه 10 شهری ناحیه مقاومت بسیج استان خوزستان برگزار شد در این جلسه ضمن واکاوی علل رشد مصرف مواد مخدر، عنوان شد: تنها با فعالیت یک یا چند نهاد نمی‌توانیم در زمینه مبارزه با مواد مخدر موفق شویم، معنویات و اعتقادات دینی مانع از مصرف و گرایش به مواد مخدر است.
کد خبر: ۸۷۱۶۲۶۵
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۲

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مساجد و محلات:

حجت الاسلام و المسلمین سخراوی مسئول عقیدتی سیاسی حوزه نمایندگی حوزه 10 شهری استان خوزستان با بیان تاسف از اینکه در جامعه کنونی شاهد درگیر شدن خانواده‌های زیادی با معضل اجتماعی و خانمان سوز اعتیاد هستیم، گفت:  این مساله نشان دهنده لزوم افزایش معنویات بنیان‌های خانواده جهت پیشگیری از گناه و در نتیجه اعتیاد و مواد مخدر است.

وی در ادامه گفت: کسی که ایمان ضعیفی دارد  به راحتی دست به عمل خلاف شرع می‌زند، زمینه‌های ارتکاب جرم و گناه در وي رشد می‌کند و احتمال گرایش به مواد مخدر در این دسته از افراد بیشتر است، لذا باید جوانان و نوجوانان را بیش از گذشته به معنویات و اعتقادات نزدیک کنیم تا مانع از مصرف مواد مخدر و گرایش به این مواد روان گردان شویم.


حجت الاسلام و المسلمین سخراوی مسئول عقیدتی سیاسی حوزه نمایندگی حوزه 10 شهری در ادامه جلسه با بیان اینکه پیشگیری از اعتیاد همکاری همه مردم و دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی را طلب می‌کند، گفت: تنها با فعالیت یک یا چند نهاد نمی‌توانیم در زمینه مبارزه با مواد مخدر موفق شویم. دشمن همیشه در تلاش است از طریق رخنه به افکار جوانان آنان را به مسیر انحطاط اخلاقی سوق دهد تا بتواند به اهداف پلید و شوم خود دست یابد.

حجت الاسلام سخراوی نبود شادی را بهانه‌ای از سوی معصیت کاران جهت گرایش به مواد مخدر، عنوان و اظهار کرد: شادی به اندازه مناسب در کشور وجود دارد. برخی برای ایجاد و گسترش تفریحات ناسالم این مساله را بیان می کنند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: البته دولت باید در زمینه اوقات فراغت جوانان و نوجوانان برنامه‌های منسجم‌تری ایجاد کند تا زمینه برای فعالیت دسیسه‌های دشمن فراهم نشود. چراکه دست‌های دشمن آلوده به اعتیاد جوانان ماست.

این کارشناس مذهبی در پایان گفت: بسیاری از افراد جامعه در مورد مخدرهای صنعتی اطلاع کافی نداشته و از اثرات جبران ناپذیر آن اطلاع ندارند که بنده معتقدم باید آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه در این زمینه از طریق مختلف همچون ساخت فیلم و سریال، آموزش در مدارس و دانشگاه‌ها و جلسه هایی برای اولیای دانش‌آموزان انجام شود.

انتهای پیام/ت

 

ارسال نظرات