با ترویج فرهنگ غربی و استفاده این روزهای خانواده های ایرانی از ماهواره و فضای مجازی که متولی اصلی آنها غرب و غربگرایان است؛ باعث شده است عفت و حجاب معنی اصلی خود را از دست بدهد و بی بندو باری و حتی غیرت و مردانگی هرآنچه که ماهواره بگوید در جامعه ترویج یابد.
کد خبر: ۸۷۱۶۲۸۸
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر، علت اصلی این روز های افزایش آمار طلاق در کشور و حتی در سطح استان اردبیل و شهرستان کوثر نسبت به ازدواج جوانان، گسترش شبکه های ماهواره ای است که نقش اساسی آثار مخرب در فروپاشی بنیان خانواده ها را بر عهده دارد.

در برنامه های ماهواره ای حجاب و عفاف، غرور و غیرت و مردانگی معنی و مفهومی پیدا نمی کند؛ درحالی که غیرت و حجاب از جمله خصوصیت های ذاتی و برگرفته از فرهنگ غنی آن فرد در جامعه می باشد، اما این شخصیت وی زیرپای آلات شیطانی غرب لگدمال می شود و بی بندوباری در جامعه را افزایش می دهد.

غرب و غربگرایان طرق های مختلفی را برای دست یابی به سبک زندگی ایرانی بخصوص جوانان امتحان کرده و هم اکنون فضای مجازی و ماهواره و همچنین وارد شدن از طریق حزب ها و گروه ها را مد نظر قرار داده اند و موفق هم عمل کرده است، جوانان و ... بسیاری را در راستای اهداف خود از ارزش ها و تمدن انقلابی و اسلامی دور ساخته اند.

جدیدترین راهی که غرب برای "پروژه تغییر" در ایران اسلامی سرمایه گذاری کرده است مدگرایی و نوشته های لاتین به ظاهر قشنگ ولی با مفهومی مبتذل و منحوس است که با ارائه اینگونه مدل ها به بازار ایران افکار برخی از اقشار جامعه که نوجوانان و جوانان بیشتر در معرض خطر قرار دارند را تحت تاثیر خود قرار دهند.

از سویی دنیای غرب از طریقی قصد نفود و دخالت در زندگی افراد را دارد که نه تنها از طریق فضای مجازی بلکه از طریق فیزیکی همچون مدگرایی غربی قصد دارد تفکرات ایرانیان را به سمت و سوی خود که همانا بی بند و باری، شکستن حریم مادری، زیرپا گذاشتن عشق پدری، تغییر فرهنگی زندگی و ... سوق دهد.

ماهواره ها یکی دیگر از ناهنجاری های اخلاقی در جامعه است؛ این شبکه ها با نمایش برنامه های مستهجن نه تنها موجب می شود که رسیدن به سن بلوغ در نوجوانان کاهش یابد بلکه مضراتی همچون خودارضایی، ناسازگاری با خانواده، روابط نا مشروع با جنس مخالف و حتی در بسیاری شرایط فرار از منزل را در داشته باشد.

متاسفانه این مهم نیازمند فرهنگ سازی توسط مسئولین و خانواده هاست تا بتوان در کنار فرهنگ ایرانی و اسلامی، جامعه ای سالم داشته باشیم.

ارسال نظرات