رییس امور عشایری شهرستان پارس آباد در دیدار با امام جمعه اصلاندوز گفت:بیشترین جمعیت عشایر استان اردبیل در اصلاندوز ساکن هستند.
کد خبر: ۸۷۱۶۳۲۶
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز، "اسلام پهلوان بیگدلو" در دیدار با امام جمعه اصلاندوز با بیان اینکه عشایر شهرستان پارس آباد 47 درصد از جمعیت عشایر استان اردبیل را تشکیل می دهند گفت:بر اساس سرشماری سال 1385 تعداد 31 هزار 500 نفر جمعیت عشایری در قالب شش هزار و 200خانوار و 580 هزار واحد دامی در قشلاقات شهرستان ساکن هستند که بیشتر آنان در مناطق قشلاقی بخش اصلاندوز زندگی می کنند.

وی رهنمودهای امام جمعه اصلاندوز را در راستای جدیت در کارها مثمر ثمر دانست و تصریح کرد:قشر زحمت کش عشایر مولد و تولید گرا هستند و کم ترین توقع را از دولت دارند و همیشه در عرصه های مختلف حضور گسترده داشته و دارند.

رییس امور عشایری شهرستان پارس آباد در ادامه از توزیع آرد بین عشایر خبر داد و گفت:هرماه بیش از 100 تن آرد بین عشایر توسط شرکتهای جهاد عشایری در شهرستان توزیع می شود و با توجه به سهمیه کم آرد در شرکتها تلاش می کنیم تا این میزان آرد افزایش یابد.

پهلوان در مورد آسفالت عشایری نیز گفت:سال گذشته به همت فرماندار شهرستان پارس آباد حدود 25 قشلاق با اعتبار نزدیک به 200 میلیون تومان از محل اعتبار قشلاقات فاقد دهیاری شن ریزی شده است.

وی با اشاره به وجود تعداد 40 قشلاق فاقد آب شرب بهداشتی در شهرستان افزود:جهت رفاه ساکنان قشلاقات تعداد 2 دستگاه تانکر به این قشلاقات آبرسانی می کنند و با توجه به کمبود خودرو تلاش می کنیم تا این تعداد تانکر افزایش یابد.

این مسئول همچنین از جمع آوری بیش از 300 راس گوسفند طی 10 روز برای مدافعان حرم حضرت زینب(س)توسط سپاه ناحیه عشایری و امور عشایری پارس آباد خبر داد و گفت: جمع آوری این تعداد گوسفند در سطح استان بی نظیر است.

وی با اشاره به شیوع تب برفکی در شهرستان پارس اباد اظهار کرد:برای جبران دامداران خسارت دیده از تب برفکی برای 60 نفر در اصلاندوز وام 4 درصدی به مبلغ 10 میلیون تومان با بازپرداخت 5 ساله اختصاص دادیم که پس از طی مراحلی به این دامدارن اعطا می شود.

رییس امور عشایری پارس آباد در مورد راه قشلاق علملو و سایت پرورش آهوی مغان هم گفت:برای آسفالت راه قشلاق علملو پیگیری می کنیم تا گردشگران و میهمانانی که مایل به بازدید از سایت پرورش اهوی مغان را دارند بتوانند با آسایش بیشتر از این مسیر عبور کنند.

حجت الاسلام اسدزاده امام جمعه اصلاندوز در این دیدار بااشاره به زحمات و تلاشهای جمعیت عشایری مغان در کلیه عرصه ها بخصوص در تحقق اقتصاد مقاومتی و نقش بی بدیل این قشر از گذشته تاکنون در کشور گفت:با توجه به مشکلات عشایر مسئولان باید با جدیت تمام و عملی در راستای خدمت و رفع مشکلات عشایر گام بردارند.

وی آسفالت راههای قشلاقی،آبرسانی به عشایر،توزیع سهمیه آرد برای عشایر و واگذاری اراضی به عشایر را از مشکلات جدی این قشر زحمتکش جامعه دانست و از رییس امور عشایری شهرستان پارس آباد خواست در راستای خدمت و کسب رضایتمندی عشایر بیشترین تلاش خود را بکار بندد تا آنها در رفاه و آسایش زندگی کنند.

ارسال نظرات