فروش آب آشامیدنی قاچاق تا 70 هزار تومان!

آب‌های بسته‌بندی آشامیدنی که به صورت قاچاق وارد کشور شده‌ است و تا ۷۰ هزار تومان به فروش می‌رسد، سلامت‌ و بهداشت جامعه را به مخاطره می‌اندازد.
کد خبر: ۸۷۱۶۳۳۷
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، فرهاد بشارت، رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی گفت: از حدود ۱۴۰ تولیدکننده آب بسته‌بندی داخلی ۱۱۰ تولیدکننده کمتر از ظرفیت خود تولید می‌کنند اما در گوشه و کنار فروشگاه‌های نسبتا لوکس و برخی رستوران‌ها و کافه‌ها، آب‌های معدنی و آشامیدنی با برندهای خارجی که ورودشان در گمرک جمهوری اسلامی ایران ثبت نشده، با قیمت‌های چندده هزار تومانی به فروش می‌رسد.

وی افزود: براساس تخمین‌هایی که از طریق این انجمن اعلام شده است، میزان تولید داخلی آب بسته‌بندی آشامیدنی در سال گذشته حدود یک میلیارد لیتر بوده و در حال حاضر نیز این صنعت جزو معدود صنایعی است که توانسته تقریبا تمام شرکت‌های بزرگ جهانی فعال را برای سرمایه‌گذاری در ایران جذب کند. 

در همین‌باره پیمان فروهر، دبیر انجمن آب‌های آشامیدنی و معدنی ایران گفت: آب‌ معدنی‌های خاص نروژی با برند ووس به برخی فروشگاه‌های شمال تهران راه یافته است.

وی افزود: سازمان غذا و دارو مجوز واردات این برند را صادر کرده و مصرف‌کننده آن برخی سفارتخانه‌ها و افراد خاص در ایران هستند. به‌گفته وی هر لیتر از این آب 30 تا 60 هزار تومان به فروش می‌رسد. وی اضافه کرد: کار درستی نیست آب چند 10 هزار تومانی وارد شود در حالی که صنعتگر ما نتواند آب هزار تومانی را بفروشد.

ارسال نظرات