خبرهای داغ:
هدف اردوهای جهادی رفع محرومیت و همچنین ایجاد روحیه کار و تلاش، همت و فرهنگ جهادی در بین آحاد مردم به خصوص جوانان است.
کد خبر: ۸۷۱۶۳۸۸
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹

فرمانده بسیج دانشجویی شهرستان اردستان اظهار کرد،  هدف اردوهای جهادی رفع محرومیت و همچنین ایجاد روحیه کار و تلاش، همت و فرهنگ جهادی در بین آحاد مردم به خصوص جوانان است.

مهدی حمامی در مراسم اعزام گروه جهادی گفت: گروه جهادی قافله خاکی دانشگاه پیام نور اردستان به استعداد۳۵نفر دانشجویان دختر با استعانت از نام حضرت زهرا(س) وشهدای گمنام وقرائت زیارت عاشورا در گلزار شهدای گمنام جهت اردوی جهادی ده روزه به روستای رحمت اباد اعزام می شوند و برنامه های آنان در غالب فرهنگی ، آموزشی و تربیتی وعمرانی خواهد بود .

وی با بیان اینکه گروه جهاد قافله خاکی دانشجویان دانشگاه پیام نور اردستان با سابقه هفت ساله در روستاهای اردستان،امسال با  عرصه یابی هایی صورت گرفته روستای رحمت آباد را انتخاب نموده اند تصریح کرد: این روستا به واسطه محرومیتی که داشته انتخاب شده  تا کارهای فرهنگی وآموزشی  درآنجا صورت گیرد.

فرمانده بسیج دانشجویی شهرستان اردستان با بیان اینکه مباحث آموزشی در سه مقطع نونهالان ، نوجوانان وبزرگسالان طراحی  شده وبرای همه آنها کلاسهای متنوعی برگزار خواهد شد  خاطرنشان کرد: برای نونهالان ۴تا ۸سال  کلاسها متنوع و شاد طراحی شده ونوجوانان با توجه به اینکه به سن تکلیف می رسند ومخاطب ما هم دختران هستند برای آنها بیشتر کلاس عقیدتی و احکام و آموزشی برگزار می شود وبرگزاری کلاس های  گلدوزی ، گلسازی، رایانه و خیاطی از طریق فنی و حرفه ای برنامه ریزی شده است .

حمامی به برنامه های پیش بینی شده برای بزرگسالان اشاره کرد و افزود: بیشتربرنامه های آموزنده ونحوه رفتار در خانواده وبهداشت های محیطی وبهداشتهای خانوادگی وروانی و کارهای فنی مثل خیاطی ، شیرینی پزی وسفره آرایی که یک خانم خانه دار باید فرا بگیرد پیش بینی شده است.

وی با اشاره به برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی از جمله  نماز مغرب وعشاء و رصد ستارگان تصریح کرد: برنامه ریزی برگزاری یادواره شهداء با سخنرانی نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است.

فرمانده بسیج دانشجویی شهرستان اردستان از دیگر برنامه های آموزشی این دوره را دوره های سبک زندگی با حضور کارشناسان و همچنین بیان آسیب شناسی فضای مجازی در این زمینه اعلام کرد و گفت: همچنین در خصوص مسائل جنگ نرم از فرماندهی ناحیه بسیج اردستان در این زمینه استفاده خواهد شد و ویژه برنامه های دیگر نیز پیش بینی شده است .

حمامی با بیان اینکه مرحله دوم این اردو در تاریخ ۶مرداد توسط دانشجویان دانشگاه پیام نور زواره بنام رهروان ولایت در همین منطقه با برنامه های متنوع تری برگزار خواهد شد تصریح کرد: ویژه برنامه این گروه جشنواره غذای سنتی، پیاده روی خانوادگی ، ویژه برنامه های ورزشی تفریحی ،اردو بردن به استخر وجنگ شادی خواهد بود .

وی خاطرنشان کرد: در مراحل بعدی دو گروه ۱۵نفر برادران از دانشگاههای آزاد خواهند بود که بحث های عمرانی را انجام خواهند داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها