رئیس کمیته پزشکی فدراسیون بیماران خاص با تأکید بر اینکه کارمندان بیشتر در معرض دردهای عضلانی قرار دارند، گفت: بهتر است کارمندان بعد از هر یک ساعت پشت میز نشستن حرکات کششی ساده انجام داده، قدم بزنند و به جای آسانسور از پله استفاده کنند.
کد خبر: ۸۷۱۶۳۹۰
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، وحید سبحانی، متخصص پزشکی ورزشی، عضو هیئت علمی دانشگاه و رئیس کمیته پزشکی فدراسیون بیماران خاص با اشاره به فواید ورزش صبحگاهی اظهار کرد: ورزش صحیح در هر زمانی از صبح یا شب برای فرد مفید خواهد بود.

 

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون بیماران خاص گفت: البته بهترین زمان برای ورزش 1 یا 2 ساعت بعد از صبحانه است و اگر شخصی بعد از نماز صبح تصمیم دارد ورزش کند بهتر است یک ساعت بعد از صبحانه مبادرت به انجام آن کند.

 

این متخصص پزشکی ورزشی اشاره کرد: در صورتی که فرد عادت دارد به محض بیدار شد ورزش کند، توصیه می‌شود قبل از آن 10 دقیقه حرکات کششی انجام داده و بعد از گرم کردن ورزش اصلی را انجام دهد.

 

سبحانی، با اشاره به اینکه حداقل ورزش روزانه باید نیم ساعت در روز باشد تصریح کرد: در صورتی که این مدت به همراه 5 دقیقه حرکات کشش و 5 دقیقه گرم کردن نیزهمراه باشد، شانس بیماری‌های قلبی‌عروقی، انواع سرطان، چاقی و دیابت هم به طور چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد.

 

وی ضمن اشاره به اینکه کارمندان باید به ورزش توجه کنند، افزود: این اشخاص به دلیل پشت‌میز نشینی از ورزش دوری می‌کنند در حالی که می‌توانند با یک برنامه‌ریزی ساده مسیری را به پیاده‌روی اختصاص دهند.

 

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون بیماران خاص گفت: این افراد بهتر است در صورت امکان مسیر خانه تا محل کار را پیاده‌روی یا با دوچرخه طی کنند ، یا اگر از اتوبوس استفاده می‌کنند 2 یا 3 ایستگاه زودتر پیاده شده و باقی مسیر را به پیاده روی بپردازند.

 

این متخصص پزشکی ورزشی ضمن توصیه به پیاده‌روی تند ، تأکید کرد: پیاده روی معمولی خیلی برای قلب مفید نیست و در صورتیکه تند باشد باعث افزایش ضربان قلب و تعریق شده و سلامت بیشتری را برای اندام‌ها در بر خواهد داشت.

 

سبحانی توصیه کرد: بهتر است کارمندان بعد از هر یک ساعت پشت میز نشستن حرکات کشش ساده انجام داده، قدم بزنند و به جای آسانسور از پله استفاده کنند.

 

وی افزود: زیرا حرکات کششی ساده به مدت 5 دقیقه در اندام‌های بزرگ فوقانی و 4 اندام بزرگ تحتانی خیلی مؤثر بوده و باعث کاهش دردهای مزمن مثل کمردرد که از بیماری‌های شایع کارمندان است خواهد شد.

 

این متخصص پزشکی ورزشی گفت: طی بررسی در بسیاری از اشخاصی که با درد کمر و گردن به ما متوجه می‌شویم که مشکل خاصی ندارند، ولی به دلیل نشستن زیاد دچار سفتی عضلات شده‌اند و این در حالی است که عضله باید انعطاف‌پذیر باشد.

 

سبحانی در پایان بیان داشت: هنگامی که عضله انعطاف‌پذیری خود را از دست می‌دهد شخص دچار کمر درد می‌شود که حتی در صورت انجام MRI نیز قابل تشخیص نیست.



ارسال نظرات