امام جمعه شهرستان سیریک عنوان کرد: وجود مساجد نعمت ومنتی از سوی خدا و راه میانبری است برای بندگانش برای نزدیک شدن به او.
کد خبر: ۸۷۱۶۳۹۷
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا صفایی امام جمعه شهرستان سیریک در خصوص اهمیت جایگاه مساجد در گفتگو با خبر نگار خبرگزاری بسیج استان هرمزگان گفت: واژه سجده و مشتقات آن 91 بار در قرآن آمده است و خداوند در آیاتش 22 بار از واژه مسجد نام برده است . در خصوص جایگاه مسجد خداوند در قرآن در آیات متعددی به این امر اشاره میکند به عنوان مثال در آیات 29 و 31 سوره اعراف و همچنین در آیه 108 سوره توبه خداوند راجع به جایگاه مساجد و با زینت واردشدن در مساجد و همچنین خالصانه خدارا خواستن و لزوم رعایت تقوا در ساخت مساجد صحبت می کند .

حجت الاسلام صفایی با اشاره به حدیثی نورانی از امام صادق (ع) که می فرمایند برشما باد به روی آوردن به مساجد که مساجد خانه های خدا در زمین هستند و هرکسی که با پاکی و طهارت وارد مسجد شود خداوند اورا از گناهان پاک می کند و جزء زوارخودش قرار می دهد، ادامه داد:این حدیث اهمیت جایگاه مساجد را بیاند می کند همچنین رسول گرامی اسلام (ص) می فرمایند: مومن در مسجد مانند ماهی در دریاست . یعنی انسان مومن وقتی وارد مسجد می شود احساس سرزندگی و نشاط می کند .

وی با تاکید بر اهمیت جایگاه مسجد در آیات و روایات افزود: امیرالمونین (ع) هر زمان دچار مشکلی می شدند خود را مطهر و معطر می کردند و به مسجد می رفتند و نماز می خواندند و سپس حاجت خود را از خداوند می خواستند و این نشان می دهد همانطور که بعضی از زمانها مانند شب جمعه برای دعا و بعضی از افراد مانند رسول گرامی اسلام (ص) واولیاء خدا در تسریع استجابت دعا نقش دارند بعضی از مکانها نیزمانند مساجد در امر استجابت دعا نقش دارند.

امام جمعه شهرستان سیریک تصریح کرد از نظر جایگاه تاریخی مسجد به این نکته می توان اشاره کرد که وقتی که پیامبر اسلام (ص) از مکه به مدینه هجرت کردند در قریه قبا اولین کاری که انجام داد ساخت مسجد قبا بود وهمچنین وقتی وارد مدینه شدند نیز اولین حرکت ایشان ساخت مسجد بود . حتی رسول گرامی اسلام در شب معراج ودر آن سفر آسمانی که از مسجدالحرام آغاز شد در سه مسجد حضور پیداکردند، مسجدالحرام ،مسجدالاقصی ومسجدکوفه. از نظر اجتماعی نیز اقامه نماز در مساجد باعث اتحاد و انسجام بین مومنین و باعث ایجاد آرامش در درون انسان می شود.

وی تصریح کرد: مساجد خانه های خداوند هستند و تقسیم بندی مساجدتوسط بعضی افراد به مساجد شیعه و سنی کار ناشایست وغیر عقلایی است و چه اشکال دارد که شیعیان در مسجد اهل تسنن و اهل تسنن در مساجد شیعیان نماز بگذارند و یکی از خواسته های این جانب این است که شرایطی فراهم شود که حداقل ماهی یک بار برادران شیعه و سنی در یک مسجد حضور پیداکنند و اقامه نمازکنند که این کار باعث خون شدن دل شیطان و کور شدن چشم دشمنان اسلام وخشنودی خداوند است.

حجت الاسلام صفایی ابرازکرد: یکی از مسائلی که در عصر ما متاسفانه رواج پیدا کرده است بحث زینت مساجد است در بعضی موارد مشاهده می شود برای زینت مساجد از طلا استفاده می کنند که این کار حرام است چرا در برخی از مساجد شاهد ساخت وسازهای مذموم و هزینه های هنگفت برای زینت مساجد وساخت مناره های بلند هستیم در صورتی که مسجد باید ساده باشد .

وی در پایان بااشاره به حدیثی نورانی از امام حسن عسکری (ع) که می فرمایند: اگر قائم ما ظهور کند تمام مناره های بلند را از بین می برد چون این کار بدعت است ، خاطر شنان کرد: مساجد باید ساده باشند و امیدوارم ان شاالله روزی برسد که مساجد خالی از زینت های بیهوده و مملو از نمازگزار باشند.

ارسال نظرات