مدیرعامل خبرگزاری تسنیم:

رسانه ها در مقابله با جنگ نرم دشمن خیلی ضعیف هستند

مجید قلی زاده گفت: رسالت اصلی رسانه ها باید تولید محتوای ارزشی باشد تا بتوانند در مقابله با جنگ رسانه های غربی موفق عمل کنند، متاسفانه در مقابله با جنگ نرم دشمنان خیلی ضعیف هستیم.
کد خبر: ۸۷۱۶۴۴۴
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷

به گزارش سرویس بسیج رسانه خبرگزاری بسیج،مجید قلی زاده، مدیرعامل خبرگزاری تسنیم با اشاره به گسترش فضای مجازی و آسیب های آن گفت: شبکه های مجازی به دلیل گسترش و نفوذ بسیار زیادی که بین مردم مختلف دارند هم فرصت محسوب میشوند هم تهدید، متاسفانه برای این که محتوای غنی برای استفاده از آنها تولید نکرده ایم برای ما جنبه تهدید پیدا کرده اند و به دلیل نفوذ گسترده ای که دارند کنترل آنها سخت است، به همین دلیل وارد زندگی روزمره مردم شده و همه سنین جامعه را به خصوص جوانان و نوجوانان یا حتی کودکان را در برگرفته است.

وی افزود: با چنین وضعیتی که کنترل این شبکه ها سخت شده ورود و استفاده از فضای مجازی به سن خاصی محدود نمیشود، همچنین محتوای شبکه های مجازی با اینکه بی ارزش هستند، برای مردم جذب کننده است، همین امر باعث گسترش شبکه های مجازی شده است و امکان کنترل آنها دشوار است، متاسفانه در حال حاضر شاهد این هستیم که موضوعات غیر اخلاقی و مغایر با فرهنگ اسلام در این شبکه ها منتشر میشود و به راحتی در اختیار نوجوانان و جوانان قرار میگیرد که این خطر بسیار بزرگی است.

مجید قلی زاده با اشاره به محتوای کم ارزش شبکه های مجازی نظیر اینستاگرام، کانال های تلگرامی و غیره خاطرنشان کرد: چون موضوعات شبکه های مجازی عمدتا مطالبی هستند که برای اطلاعات فردی و علمی بسیار کم ارزش هستند، حداقل ضرری که میزند این است که وقت بسیار زیادی از کاربران را میگیرد.

مدیرعامل خبرگزاری تسنیم با ارائه چند راهکار نسبت به  تامین امنیت کاربران فضای مجازی گفت: سرور شبکه های مجازی بیرون از ایران هستند به همین دلیل تمام اطلاعات کاربران در اختیار مدیران این سرورها قرار میگیرد، و اگر می خواهیم کنترل این فضا را در دست بگیریم باید نکاتی را رعایت کنیم که به ان اشاره می کنم.

وی افزود: برای کنترل شبکه های مجازی برنامه ریزی نیاز است که در دستور کار مسئولین ذی ربط قرار گیرد.

قلی زاده تصریح کرد: برای "تولید محتوای غنی" جلسات و اتاق فکرهایی برگزار شود که محتوای با ارزش و با هدفی را تولید کند تا بتوانیم در این شبکه ها حضور مفیدی داشته  و در جذب مخاطب موثر باشیم اما در حال حاضر اگر بخواهیم با جنگ نرم دشمن مقابله کنیم خیلی ضعیف هستیم.

مدیرعامل خبرگزاری تسنیم گفت: شبکه های مجازی بومی و داخلی باید راه اندازی شوند، یکی از مشکلات مهم این است که سرور فضاهای مجازی در حال حاضر بیرون از ایران است و تمام اطلاعاتی که بین کاربران رد و بدل میشود در اختیار افراد ناشناس قرار میگیرد، به همین خاطر مشخص نیست از این اطلاعات چه استفاده ای میشود و با ید این موضوعات مهم  را کنترل کنیم.

قلی زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اصحاب رسانه چگونه میتوانند این فضا را در دست گیرند؟ افزود: نکته مهم در عرصه رسانه و رسالت حقیقی رسانه آن است که تولید محتوای ارزشی کنند و تاثیرشان را بر جامعه افزایش دهند تا بتوانیم در جنگ رسانه های جهان و جنگ نرم دشمنان پیروز شویم.

مدیرعامل خبرگزای تسنیم در پایان با اشاره به نقش و مسئولیت بسیج رسانه تاکید کرد: بسیج یک فرهنگ است، فرهنگی خود جوش که از ابتدای انقلاب پایه گذاری شد و در تمام عرصه ها حضور پیدا کرد و نشان داد هرجا بسیج ورود پیدا کند شاهد نتایج چشم گیری خواهیم بود، بسیج رسانه نقش بسیار موثری در تولید محتوای ارزشی در فضای مجازی دارد که باید با یک برنامه ریزی حساب شده کاربران فضای مجازی را که اغلب جوانان هستند را به سمت و سوی مناسبی هدایت کند.

ارسال نظرات