خبرهای داغ:
خبرگزاری بسیج: امام جمعه مراغه با بیان اینکه ترویج سنت حسنه ازدواج در جامعه موجب کاهش بزه های اجتماعی می شود، گفت: کمک به تامین جهیزیه و ایجاد شرایط ازدواج برای جوانان نیازمند از ضرورت های جامعه برای رسیدن به آرامش روحی و روانی است.
کد خبر: ۸۷۱۶۴۵۱
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸

آیت الله محمدتقی پورمحمدی، در بازدید از طرح جمع آوری جهیزیه ویژه نوعروسان نیازمند در روستاهای این شهرستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: ترویج سنت حسنه ازدواج در جامعه، پرهیز از ریخت و پاش غیرضروری و کمک به تامین جهیزیه نوعروسان نیازمند جزو ضرورت های جامعه است.

وی اظهار کرد: در این راستا تلاش همگانی برای فرهنگ‌سازی مناسب این امر لازم بوده و خانواده‌ها باید با آسان سازی امر ازدواج با کمترین هزینه، این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنند.

آیت الله پورمحمدی، ادامه داد: در دین مبین اسلام محبوب‌ترین بنا و بهترین اقدام، مساعدت مالی در زمینه ازدواج جوانان بیان شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه نیز در این آیین گفت: طرح جمع آوری جهیزیه به نوعروسان نیازمند در روستاها از سال گذشته آغاز شده که در این راستا طی سال جاری هشت سری جهیزیه در روستاها جمع آوری شده است.

ایوب هاشمیان، با اشاره به اینکه برای تهیه این جهیزیه ها 240 میلیون ریال از سوی روستائیان اهدا شده است، افزود: طی اجرای این طرح در سال گذشته، 50 نوعروس به خانه بخت رفتند.

وی یادآور شد: با اجرای جمع آوری جهیزیه ها در روستاها و شهر، تعداد عروسان پشت نوبت تحت پوشش این کمیته برای تامین جهیزیه از 60 نوعروس تا 15 نوعروس کاهش یافته است.

ارسال نظرات