نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس با اشاره به اینکه یکی از راه های اصلی مبارزه با اعتیاد رفع معضل بیکاری است، گفت: علاوه بر حمایت از تولید داخل جهت اشتغال زایی، آموزش 22 میلیون خانواده ایرانی برای پیشگیری از اعتیاد ضرورت دارد.
کد خبر: ۸۷۱۶۴۸۳
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر، علیرضا منادی  اظهار داشت: مبارزه با اعتیاد و پدیده شوم مواد مخدر یک بحث حیاتی برای کشور است و هر کشوری تهدیدات خیلی خطرناک را احصاء کرده و برای رفع و مبارزه با آن چاره ای می اندیشد. جمهوری اسلامی ایران نیز یکی از بیشترین تهدیدات را از جانب مواد مخدر داشته چرا که از یک سو در همسایگی بزرگترین تولید کننده مواد مخدر قرار دارد و از سوی دیگر در مسیر ترانزیت مواد مخدر به سمت کشورهای اروپایی و غربی است.

وی افزود: ایران همچنین جامعه هدف دشمنان برای ورود اعتیاد به کشور و نابودی آینده سازان این مرز و بوم است و نبود اشتغال زمینه را برای اجرای این هدف فراهم می سازد. لذا یکی از راه های مبارزه با مواد مخدر رفع معضل بیکاری بوده که با رونق چرخه اقتصاد می توان جهت رفع آن اقدام کرد. البته در این راستا نباید از حمایت تولید داخلی غافل ماند چرا که این موضوع ارتباط مستقیم با رونق اقتصادی و اشتغالزایی دارد.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس ادامه داد: مجلس برای رفع و کاهش بیکاری اقدامات زیادی انجام داده است ولی برای این موضوع دولت باید پای کار آید و برنامه ریزی مناسبی را اجرایی سازد البته در کنار این مسأله آموزش خانواده ها امری بسیار ضروری بوده و باید دست اندرکاران به صورت جدی به این مبحث ورود یابند.

منادی تصریح کرد: دولت هر آنچه بودجه برای بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و ... می گذارد باید به آموزش خانواده ها که 22 میلیون خانواده است، اختصاص دهد. آموزش در کودکی، نوجوانی، جوانی، قبل و حین و بعد از ازدواج و ... بخشی از این آموزش های ضروری به شمار رفته و نباید از نگاه مسئولان دور بماند.

وی با اشاره به اینکه 30 هزار میلیارد تومان به بودجه آموزش و پرورش اختصاص یافته است، گفت: بودجه ای به همین اندازه نیز باید به امر آموزش خانواده ها تعلق گیرد تا بتوان مصون از آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد شد. بنابراین ارائه بسته های آموزشی متنوع برای گروه های سنی مختلف در کشوری امری لازم و ضروری به شمار می رود.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس با تأکید بر اینکه تربیت خانوادگی در پیشگیری از اعتیاد بسیار مؤثر است، گفت: هر چه فرهتگ خانواده ها غنی شود؛ آسیب های اجتماعی کاهش می یابد و این موضوع متأسفانه طی سال ها توسط دولت و مجلس مورد غفلت واقع شده است.

منادی در پایان رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر که توسط وزیر کشور و دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر مطرح شده است را بسیار ضروری برشمرد و خواستار اجرای هرچه جامع آن و پیشگیری از اعتیاد شد.
ارسال نظرات