80 درصد از محوطه بقعه قیدار نبی(ع) برای اجرای طرح توسعه‌ای در این بقعه آزادسازی شده است.
کد خبر: ۸۷۱۶۴۹۶
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده گفت: 80 درصد از محوطه بقعه قیدار نبی(ع) برای اجرای طرح توسعه‌ای در این بقعه آزادسازی شده است.

حجت‌الاسلام حسن رضا محمدی افزود: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده به عنوان متولی امور امامزادگان اقدامات متعددی را در راستای استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری درباره بقاع متبرکه استفاده از ظرفیت این اماکن و تبدیل آنها به قطب‌های فرهنگی است، تصریح کرد: در همین راستا به مناسبت‌های مختلف برنامههای فرهنگی و مذهبی در بقاع متبرکه اجرایی می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه تعداد بقاع متبرکه شهرستان خدابنده 62 مورد است، اضافه کرد: طبق برنامهریزی‌هایی که به صورت سالانه انجام می‌شود، هر سال 50 برنامه فرهنگی در بقاع متبرکه و امامزادگان اجرا می‌شود.

محمدی با اشاره به اینکه برخی از طرح‌های مهم اوقاف و امور خیریه از جمله طرح‌های آرامش بهاری، نشاط معنوی، سوگواره یاس نبوی، بصیرت عاشورایی در بقاع شاخص شهرستان اجرا می‌شود، گفت: به منظور حضور حداکثری مردم شهرستان در این طرح‌ها و موفقیت هرچه بهتر اجرای طرح اقدام به توسعه برخی از بقاع شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اقدامات در زمینه توسعه بقاع متبرکه، طرح توسعه بقعه قیدار نبی (ع) است، تصریح کرد: در همین راستا 80 درصد از محوطه بقعه مذکور آزادسازی شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده ادامه داد: در صورت انجام 20 درصد آزادسازی دیگر، طرح جامع توسعه بقعه قیدار نبی(ع) اجرایی خواهد شد.

محمدی در ادامه با اشاره به افزایش 350 متری فضای شبستان بقعه قیدار نبی(ع) اضافه کرد: در اجرای طرح توسعه آینه‌کاری و گچ‌بری محوطه داخل این بقعه نیز انجام شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده بازسازی بقاع و رسیدگی به امور امامزادگان را یکی از اولویت های اوقاف و امور خیریه عنوان کرد و گفت: در این راستا اقدامات زیربنایی و عمرانی در سایر بقاع نیز به منظور جذب گردشگر بیشتر و شناساندن بهتر بقعه متبرکه انجام خواهد شد.

ثبت نظرات کاربران

ارسال نظرات