مجتبی بیگی، در جلسه انجمن کاریکاتور سازمان بسیج هنرمندان استان چهار محال و بختیاری پرداختن به مسایل روز را از شاخصه های مهم هنر کاریکاتور دانست.
کد خبر: ۸۷۱۶۵۵۱
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ انجمن کاریکاتور سازمان بسیج هنرمندان استان چهار محال و بختیاری با حضور مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان تشکیل جلسه داد.
در این جلسه "مجتبی بیگی " مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان با اشاره به اهمیت ایده یابی و پردازش صحیح به  آن در هنر کاریکاتور گفت: یکی از شاخصه های مهم در تولید آثار هنری توسط کارتونیست ها ، توجه به مسائل روز و پرداختن به موقع و به هنگام آن است، چرا که زمان پرداختن به بعضی از مسائل ورویدادها محدود به زمان است و اگر به موقع به آن پرداخته نشود از ارزش آن کاسته خواهد شد.
 وی با اشاره به برخی رویدادهای داخلی و بین المللی از قبیل جنایات گروههای تکفیری و حمایت نظام سلطه به ویژه آمریکا از آنها ،جنایات رژیم آل سعود درمنطقه ، حادثه منا و برداشت های غیرقانونی از بیت المال در قالب فیش های حقوقی نجومی گفت: هنرمندان کاریکاتور در قالب هنر خود می توانند به خوبی و به موقع به این رویدادها پرداخته و فضای عمومی جامعه را نسبت به این مسائل حساس و در این زمینه آگاه سازی کنند.
وی بر حمایت سازمان بسیج هنرمندان از برگزاری کارگاه های آموزشی در راستای تقویت کاریکاتور تاکید کرد.
در این جلسه پیرامون برنامه ریزی برای نحوه مشارکت و حضور هنرمندان در نمایشگاه هایی که توسط سازمان بسیج هنرمندان برپا می شود و نیز برگزاری اردوها و کارگاه های آموزشی بحث و تصمیم گیری شد .
ارسال نظرات