خسروی در گفتگو با «بسیج»:

مگر دولت یازدهم نمی گفت مسکن مهر عامل تورم است، پس چرا نقدینگی به هزار هزار میلیارد رسید؟

علیرضا خسروی با بیان اینکه دولت نقدینگی را کنترل نکرد افزود: عدم انضباط مالی و کنترل نقدینگی توسط دولت موجب شد تا نقدینگی به هزار هزار میلیارد تومان برسد.
کد خبر: ۸۷۱۶۵۵۲
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲

علیرضا خسروی نماینده سابق مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: رشد نقدینگی دولت به بیش از هزار هزار میلیارد تومان رسیده است این در حالی است که گزارشات آماری بانک مرکزی کمتر شده است، مسکن مهر متوقف شده است و سوالی که در ذهن متبادر می شود این است که نقدینگی دولت در چه جاهایی مصرف می شود؟!

وی با بیان اینکه دولت نقدینگی را کنترل نکرد افزود: عدم انضباط مالی و کنترل نقدینگی توسط دولت موجب شد تا نقدینگی به هزار هزار میلیارد تومان برسد این در حالی است که آقای روحانی و وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم در برنامه ‌های مختلف، مسکن مهر را مورد انتقاد شدید قرار داده و از آن به‌عنوان «بلا» و «عامل از ریل خارج شدن اقتصاد» یاد کردند و آن را به عنوان متهم اول افزایش نقدینگی مضر تلقی کردند ولی نکته مهم‌ اینجاست که توقف طرح مسکن مهر نیز نتوانست منجر به کنترل نقدینگی در کشور شود.

خسروی بیان داشت: در شرایطی که رکود اقتصادی وجود دارد، نقدینگی هم در بانک ها به سمت تولید روانه نشده است و سرمایه مردم در بانک ها و موسسات مالی جمع آوری می شود که عایدی برای مردم نداشته است. بهتر است دولت در مورد این ابهامات توضیح دهد تا بفهمیم در این 3 سال چه بر سر اقتصاد آمده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار