رییس اتحادیه تولید کنندگان طلای ایران در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد
عبدالله محمد ولی گفت: بعد از برجام، انتظارات فعالان صنعت طلا برآورده نشد و متاسفانه هیچگونه اقدام حمایتی شکل نگرفت و در عمل موسسات مالی هم حمایتی از تولیدکنندگان و صنعتگران عرصه طلا نداشتند و همین باعث تعطیلی بسیاری از کارگاه های طلافروشی و طلا سازی شد.
کد خبر: ۸۷۱۶۶۵۸
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰

عبادلله محمد ولی رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر و سنگ های قیمتی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به رکود سنگین در بازار طلا و جواهر، اظهار داشت: تحریم عاملی بود که همه صنایع از جمله صنعت طلا  را درگیر خود کرده بود لذا دولت یازدهم همواره رفع تحریم با اجرای برجام را نوید می داد اما برجام نتوانست انتظارات فعالان عرصه طلا و جواهر را برآورده سازد.

وی با بیان اینکه موسسات مالی باید به حمایت از صنایع بیایند افزود: به عنوان یک فعال عرصه طلا انتظار حمایتی از سوی موسسات مالی داشتیم تا به حمایت مالی از واحدهای تولیدی و صنعتی بپردازند و حمایت دوگانه ای داشته باشند اما در دوران پسابرجام فضای بی اعتمادی و ناامنی در بازار پولی و مالی بوجود آمده است.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر و سنگ های قیمتی ایران گفت: متاسفانه علی رغم شعارهای دولت مبنی بر حمایت از صنایع، هیچگونه اقدام حمایتی شکل نگرفت و همین امر باعث تعطیلی بسیاری از کارگاه های طلافروشی و طلا سازی شد در صنعت طلا و جواهر و بسیاری از واحدهای تولیدی در صنایع دیگر شد.

محمد ولی اذعان داشت: انتظار تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، به لحاظ اینکه ماده اولیه طلا ماده گرانقیمتی است و اکثر واحدهای تولیدی نمی توانند خود را با شرایط رکود اقتصادی که حاکم شده است وفق دهند انتظار دارند تا موسسات مالی فعالان حوزه طلا را حمایت کنند و همچون سایر کشورها به دفاع از این صنعت بپردازند.

ارسال نظرات