خبرهای داغ:
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مساجد در جامعه طی دوره های مختلف گفت: در دوره های گذشته، این اماکن مقدس مراکز اصلی تربیت نیرو و مبارزه با دشمن بودند و امروزه هم باید در خط مقدم تربیت نیرو و مبارزه با شبیخون فرهنگی قرار بگیرند.
کد خبر: ۸۷۱۶۷۸۹
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، احمد امیرآبادی فراهانی روز یکشنبه در بازدید از ستاد اقامه نماز استان قم، با اشاره به عوامل پیروزی انقلاب اسلامی از مساجد به عنوان یکی از پایگاه های انقلاب اسلامی یاد و خاطرنشان کرد: نیروهای انقلاب و رزمندگان اسلام در هشت سال دوران دفاع مقدس در این مکان های مقدس پرورش یافتند.

وی اضافه کرد: امروز هم در مقابل شبیخون فرهنگی دشمن مساجد و نمازهای جمعه و جماعت نقش مهمی دارند و این امر را نباید فراموش کنیم.

امیرآبادی خاطرنشان کرد: ائمه جمعه و جماعت، روحانیان و کسانی که در برپایی اقامه نماز نقش داشتند، نقش موثری در پیروزی انقلاب اسلامی و نیز در هشت سال دوران دفاع مقدس ایفا کرده اند. 

وی هم چنین گفت: در سطح کشور با کمبود مسجد مواجه هستیم که باید در این زمینه تلاش کنیم و شوراهای اسلامی و شهرداری های سراسر کشور نیز باید به این مساله اهتمام جدی داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت های خوبی که در این زمینه و قانون رسیدگی به امور مساجد در دوره نهم مجلس شورای اسلامی انجام شد، افزود: باید به مساجد و نمازخانه های بین راهی توجه و اهتمام ویژه ای شود و نمازخانه های بین راهی در مکان مناسب و قابل دسترس برای مسافران احداث و در نگهداری و پاکیزگی آنان کوشش شود.

امیر آبادی به ساخت مرکزهای تجاری بزرگ در کلانشهرها اشاره کرد و گفت: باید شوراهای اسلامی و شهرداری ها نظارت کنند که در این مرکزهای تجاری، نمازخانه ها در مکان مناسب برای مراجعه کنندگان احداث شود.

وی گفت: پیروزی، تثبیت و ادامه راه روشن انقلاب اسلامی در کشور، جبهه مقاومت و سایر نقاط جهان، در گروی حفظ اسلام است که این امر پس از رواج محافل عزای امام حسین(ع) در ماه های محرم و صفر با رواج اقامه نماز که ستون دین است، امکان پذیر می باشد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حفظ مردمی برگزار شدن اقامه نماز گفت: باید این ماهیت و اصل مردمی بودن این کار حفظ و بیشتر از ظرفیت مردم به جای ظرفیت دولتی استفاده شود، ولی دولت هم باید در این زمینه از جمله تامین اعتبارات کمک های لازم را انجام دهد.

وی با بیان اینکه مردم در نگهداری مساجد با توجه به حضور هیات امنا و امام جماعت اهتمام دارند، گفت: در مساجد مساله مهم نحوه اداره آن است که نیاز می باشد مقرراتی در این زمینه تهیه شود تا هیات امنا، امام جماعت ومسئولان کانون های فرهنگی مساجد با هماهنگی، همکاری و همیاری بتوانند به بهترین نحو به اداره امور این اماکن مقدس بپردازند.

امیرآبادی گفت: باید در جذب نوجوانان و جوانان به مسجد اهتمام ویژه ای صورت گیرد و امام جماعت، محور مسجد باشد و در ارتباط با جوانان وقت بگذارد و رزمندگان ما در جبهه ها پرورش یافتگان همین مساجد بودند. 

وی خاطرنشان کرد: امروز هم با تمام مسائلی که در جامعه وجود دارد زمینه این کار مهیاست و بسیاری از خانواده ها و جوانان ما به نهاد روحانیت اعتقاد و اعتماد دارند. 

وی گفت: خانواده ها نیز باید در زمینه آموزش، ترغیب و تشویق فرزندان خود به نماز و معارف اسلامی آموزش ببینند و ستاد اقامه نماز می تواند در این زمینه فعالیت های خوبی انجام دهد و رسانه های مختلف نیز در این مساله کمک کنند. 

امیرآبادی با بیان اینکه شیطان عواملی دارد که با اقامه و ترویج نماز در جامعه مقابله و آمارهای غلط ارائه می کند، تاکید کرد: یکی از وظیفه های ستاد اقامه نماز این است که در مقابل آمارهای نادرست، آمارهای درست و دقیق را اعلام کند. 

وی گفت: شفاف سازی فقط در مسائل اقتصادی و فیش های نجومی نیست، بلکه در این زمینه نیز باید شفاف سازی انجام بگیرد و اگر جامعه واقعا چنین مشکلی دارد باید مسئولان برای رفع آن در جامعه اسلامی فکری کنند و اگر اینگونه نیست و دشمن روی این آمارهای غلط کار می کند و به طور حتم هم همین طور است، باید در مقابله با این هجمه و تهاجم دشمن مقابله کنیم و بایستیم و آمارهای دقیق را برای مردم بازگو کنیم. 

وی از فعالیت های مرکز تخصصی نماز تقدیر و بر اقامه نماز جماعت در بوستان ها و تعطیلی مغازه ها هنگام نماز تاکید کرد و گفت: در این زمینه کارهای خوبی در استان قم انجام شده است که باید این امر را تشویق کنیم تا در همه جامعه نهادینه و تبیین شود. 

امیرآبادی با قدردانی از خدمات انجام شده توسط ستاد اقامه نماز استان قم گفت: ترویج و تبیین فرهنگ اقامه نماز در سطح جامعه به ویژه به صورت جماعت وظیفه همه ما است تا این فرضیه الهی هر روز باشکوه تر برگزار شود و ما مسئولان باید تلاش کنیم مقدمات و زیرساخت های لازم را برای انجام این فرضیه الهی در جامعه اسلامی مهیا کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهر مقدس قم مرکز انقلاب اسلامی و حوزه های علمیه است، خاطرنشان کرد: متاسفانه تعدادی از مساجد ما در محله های محروم شهر قم فاقد امام جماعت هستند. 
ارسال نظرات
پر بیننده ها