خبرهای داغ:
امام جمعه موقت سمنان:

نماز جمعه دستی بالای دست همه قرار‌گاه‌های فرهنگی است

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه تعامل بیشتری با ستادهای نماز جمعه داشته باشند گفت: نماز جمعه دستی بالای دست همه قرار‌گاه‌های فرهنگی است.
کد خبر: ۸۷۱۶۸۲۲
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین سید جلال احمدپناهی با در نشست صمیمی و هم اندیشی خبرنگاران، اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی که در دفتر امام جمعه سمنان برگزار شد، اشاره به ملاقات های متعددی که در هفته نماز جمعه با گروه های خاص فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ارزشی با نماینده ولی فقیه در استان سمنان و امام جمعه سمنان انجام شده است، اظهار داشت: در این ملاقات‌ها همه گفت و شنودها و تعاملات برای ارتقا و پیشرفت نهاد نماز جمعه بوده است.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران با توجه به آثاری که برجا گذاشته و پیام هایی که داشته و دارد و ارزش‌هایی که باید دفاع شود و ضد ارزش‌هایی که مخالفت کرده با آن با این نگاه دشمن دارد.

وی تصریح کرد: عده‌ای سخنی را با عنوان توهم توطئه و دشمنی در دوره‌ای مطرح کردند و باید گفت خود این سخن توهم است چرا که ما واقعاً دشمن داریم و مشخص است هر جا که دشمن باشد آنجا باید پیکار و جهاد باشد و  البته به هر تلاشی پیکار و جهاد در راه خدا نمی‌گویند.

امام جمعه موقت سمنان اظهار داشت: ما همانگونه که دشمن نفس اماره و شیطان داریم که باید جهاد کنیم با خودسازی دشمنی دیگر هم داریم که به خاک ما حمله می کند به صورت نظامی که باید جهاد کنیم، افزود: بر اساس آیات قرآن جهاد کبیر جهاد فرهنگی است و همانگونه که در صحنه‌های اقتصادی و سیاسی جهاد داریم در عرصه فرهنگ نیز نیاز به جهاد داریم و هر جهادی نیازمند قرارگاه و فرمانده، سرباز است که فرمانده جهاد فرهنگی رهبر معظم انقلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین احمدپناهی با بیان اینکه نماز جمعه قرارگاه فرهنگی است، گفت: بر اساس فرمایشات رهبری نماز جمعه قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاق اسلامی است و کار اصلی این قرارگاه تبیین است که توسط ائمه جمعه در میعادگاه های نماز جمعه به عرض سربازان که عموم مردم در نماز جمعه به ویژه جوانان، نوجوانان، فعالان فرهنگی، اصحاب رسانه می رسد.

وی از خبرنگاران و اصحاب رسانه و مطبوعات خواست تعامل بیشتری با ستاد نماز جمعه داشته باشند و نظرات و پیشنهادهای خود را به این ستاد ارائه دهند و افزود: باید از موازی کاری در کارهای فرهنگی پرهیز شود و نماز جمعه دستی بالای دست همه قرارگاه‌های فرهنگی باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها