۴۰درصد از روستاهای استان فاقد خانه عالم هستند

مدیرکل سازمان تبلیعات اسلامی خراسان رضوی اعلام کرد: 40درصد از روستاهای دارای روحانی مستقر، فاقد خانه عالم است.
کد خبر: ۸۷۱۶۸۴۲
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام سید محمود مرویان حسینی در سبزوار با بیان اینکه دو طرح حضور دراز مدت روحانیون در روستاهای بزرگ و شهرهای دور افتاده استان در حال برگزاری است، اظهارداشت: متاسفانه ۴۰ درصد از روستاهای میزبان روحانیون فاقد خانه عالم هستند.

وی با بیان اینکه ابتدایی ترین زیرساخت حضور روحانی مستقر درطرح های دراز مدت ایجاد خانه عالم است تصریح کرد: در این راستا فرمانداری ها ،دستگاه های اجرایی و خیرین باید اقدامات لازم در جهت ایجاد زمینه حضور روحانیون را فراهم کنند.

مرویان حسینی با بیان اینکه بیش از ۷۰۰نفر روحانی مستقر در روستای بزرگ استان حضور دارند تشریح کرد: در مناسبت های موجود نظیر ایام ماه مبارک رمضان و ماه محرم این تعداد به بیش از ۳هزار نفر میرسد که این رقم بیش از یک و نیم برابر استاندار کشوری است.

وی تلفیقی بودن استان از شیعه و سنی مرزی بودن استان و همچنین وسعت جغرافیایی را عامل حضور این تعداد روحانی دانست و افزود: با اعزام این تعدا مبلغ همچنان درخواست های مردمی برای حضور روحانی مستقر در روستا ها وجود دارد.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه متاسفانه در برخی از مقاطع با کمبود روحانی برای پاسخ به درخواست های مردمی روبرو می شویم ادامه داد: اساتید حوزه می توانند با تشویق طلاب و روحانیون به حضور در این عرصه جهاد این نیاز را تا حدی مرتفع سازند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار