خبرهای داغ:
امام جمعه کرمانشاه:

آموزش های مهارتی معضل بیکاری را مهار می کند

امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر لزوم افزایش آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی در سطح جامعه، اظهار کرد: این گونه آموزش ها معضل بیکاری را مهار و یا کاهش می دهد.
کد خبر: ۸۷۱۶۸۶۰
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما روز یکشنبه در دیدار با کارکنان مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان که در دفتر وی برگزار شد، اظهار کرد: آموزش های فنی و حرفه ای نقش مهمی در اشتغال زایی و پایین آوردن آمار بالای بیکاری ایفا می کند.

وی با تاکید بر نهادینه کردن آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی در جامعه، گفت: یکی از بهترین راه های رفع معضل بیکاری توجه به این آموزش هاست.

آیت الله علما در ادامه با ابراز تاسف از آمار بالای بیکاری در استان کرمانشاه، گفت: معالجه این درد باعث مرتفع شدن بسیاری از مشکلات دیگر نظیر دیر ازدواج کردن جوانان، اصلاح فرهنگ کار و کسب درآمد و افزایش رفاه در زندگی می شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، افزود: به گفته مسئولان کشور، برای ایجاد شرایط اشتغال برای هر نفر دانش آموخته هزینه ای حدود سه میلیارد ریال نیاز است که اگر تنها نیمی از این سرمایه گذاری در بخش کشاورزی صورت گیرد شاهد تحول در این بخش و اشتغازلزایی و رونق تولیدات خواهیم بود.

وی گفت: باید فرهنگ کار نیز در جامعه اصلاح شود تا جوانان، کمتر به دنبال استخدام در سازمان های دولتی و نشستن پشت میز و صندلی باشند چرا که در شرایط کنونی اگر تمام کارمندان ادارات را از نصف هم کمتر کنیم باز هم برای اشتغال جوانان مشکل خواهیم داشت.

آیت الله علما در ادامه با تاکید بر اینکه ایران کشوری ثروتمند است، گفت: حتی اگر از از نفت و گاز به عنوان مهمترین منابع کشور چشم پوشی کنیم باز هم امکانات زیادی داریم که با تکیه بر باور «ما می توانیم» گره از بسیاری مشکلات بگشاییم.

امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر اصرار مقام معظم رهبری بر مقوله اقتصاد مقاومتی و با بیان اینکه این موضوع با شعار دادن محقق نمی شود، گفت: باید با اتکا به توانمندی ها خود و با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های هر منطقه برای عملی شدن این شعار تلاش کنیم.

وی بیان اینکه کرمانشاه در روزگاران گذشته در زمینه صادرات سقز و کتیرا حرف های زیادی برای گفتن داشت، گفت: با فرآوری این گونه محصولات درآمدهای هنگفتی نصیب مردم می شود اما این 2 محصول در حال حاضر بدون کمترین فراوری به خارج از کشور صادر و پس از فرآوری به قیمت های گزاف به کشور برمی گردد.
ارسال نظرات