نماینده مردم شیراز گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیت خطیری در حوزه فرهنگ دارد اما اندازه فهم این وزارتخانه از مقوله فرهنگ کم است و باید اندازه فهمش انتظار داشته باشیم.
کد خبر: ۸۷۱۶۹۱۰
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
بهرام پارسایی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: هممه مسائل و مشکلات فرهنگی کشورمان به چند مورد بر می گردد می توان به مسائل اقتصادی و ضعف در نهاینه سازی فرهنگ در کشورمان اشاره کرد.
 
وی افزود:متاسفانه بودجه های فرهنگی در کشورمان صرف کارهای غیرفرهنگی می شود و یا اینکه درست از آن استفاده نمی شود و شاهد خروجی خوبی نیستیم.
 
پارسایی خاطر نشان کرد: مشکلات بیکاری و اقصادی جامعه نیز می تواند در مباحث فرهنگی تاثیرگذار باشد، چرا که جوانان به خاطربیکاری ممکن است که برای فراغت خود دست به کارهای خطا بزنند و به دنبال مد و لباس و ... باشند اما اگر شغل آنها تامین باشد قطعا به دنبال تشکیل خانواده می روند و کمتر شاهد این وضعیت ناهنجار در سطح جامعه خواهیم بود.
 
این نماینده مجلس گفت: عمده‌ترین دستگاه رسمي و دولتي تأثيرگذاري كه متكفل امور فرهنگي جامعه مي‌باشد، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است كه داراي اهداف و وظايف مصوب و اختيارات قانوني بوده و مجموعه‌ي فعاليت‌هاي آن را مي‌توان به نوعي در دو شكل« كلان و عمومي » و « بخشي و اختصاصي » تعريف كرد و می توان گفت که  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیت خطیری در حوزه فرهنگ دارد اما اندازه فهم این وزارتخانه از مقوله فرهنگ کم است و باید اندازه فهمش انتظار داشته باشیم.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد:در حال حاضر شاهديم وضعيت حجاب و عفاف در ميان برخي هنرمندان و در پاره اي از توليدات سينمايي و تلوزيوني مطلوب جامعه نيست و همچنين برخي هنرمندان با پوشش نامتعارف در فستيوال‌ها و جشنواره هاي بين المللي حاضر مي شوند.

ارسال نظرات