مسئولینی که جوانان را در رفتن به قهوه خانه ها محکوم می کنند برای جوانان و نوجوانان چه کرده اند؛ درحالی که می توان آنها را با فرهنگ سازی و با ارائه خدمات رفاهی و تفریحی به سمت و سویی سالمتر سوق داد.
کد خبر: ۸۷۱۶۹۲۴
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر، بدون شک عدم وجود امکانات تفریحی و تدارک اوقات فراغت جذاب برای جوانان و نوجوانان قلیان سراها را رونق بخشیده است.

اما در این میان شنیده هایی هم است که توجیه قابل قبولی را برای حضور جوانان و نوجوانان در قهوه خانه ها و رونق اقتصادی این اماکن را شامل می شود.

جوانی در این خصوص به خبرنگار کوثرخبر گفت: جوانی که در اوج محرومیت تفریحی و آموزشی نسبت به پر کردن اوقات فراغت خود مجبور به رفتن به قهوه خانه می شود انسانهای بدی نیستند؛ چرا که اعمال مسئولین آنها را به سوی قلیانسراها و قهوه خانه ها می کشاند.

جوان دیگری گفت: چرا در هر برهه از زمان نوجوانان و جوانان محکوم به انجام کاری هستند؛ مسئولینی که جوانان را در رفتن به قهوه خانه ها محکوم می کنند برای جوانان و نوجوانان چه کرده اند؟

نوجوانی اظهار کرد: در شهرستان کدام محل تفریحی و یا آموزشی وجود دارد که ما نوجوانان را از قهوه خانه ها و گیم نت ها بازداشته و به خود جذب کند؛ اگر هم باشد مورد تایید و یا مورد علاقه ما نیست.

یک جوان اهل شهر گیوی افزود: نمی گوییم اوقات فراغت در ایام نوروز برای جوانان، نوجوانان و دانش آموزان کوثری تدارک دیده نشده است ولی این اماکن تفریحی و آموزشی بسیار محدود بوده و 100 در صد خواسته های ما را برآورده نمی کند.

نوجوان دیگری گفت: از اینکه مسئولین برای ما چه کرده اند خبر ندارم ولی من صبح و ظهر و عصر در گیم نت بازی می کنم.

پاسخ خبرنگار خبرگزاری بسیج کوثر: خب چرا پرس و جو نمی کنید چه کلاس هایی برای شما تدارک دیده شده است تا از آنها بهره مند شوید؟

نوجوان: چون کسی به من نگفته و نمی دانم در چه کلاس هایی ثبت نام کنم؛ در ضمن چه جذابیتی در این کلاسها وجود خواهد داشت که من گیم نت را به آن ترجیح دهم؟!

نوجوان دانش آموزی گفت: من در فنی حرفه ای و دیگر کلاس های آموزشی و پایگاهی شرکت کرده ام و به نظر من فواید بسیاری در تمامی زمینه ها برای جوانان و نوجوانان دارد فقط بایستی مسئولین همت بیشتری در خصوص تبلیغ و ترویج کلاس های آموزشی و تفریحی داشته باشند.

جوان دیگری افزود: جوانان و نوجوانان بیشتر از هر شخصی مورد هجوم ماهواره، شبکه های اجتماعی، فضای مجازی و ... قرار میگیرند و این بسته به مدیریت مسئولین در عرصه های مختلف است که چگونه باید قشر های آسیب پذیری چون ما را در محلهای آموزشی و تفریحی جذب کنند.

به گزارش خبرنگار کوثرخبر، درد و دلهای برخی از جوانان و نوجوانان به دلیل خواسته خود آنها انتشار داده نشده است ولی درد و دل های دیگر جوانان و نوجوانان کوثری را شنیدید که قابل تامل است.

براستی چه باید کرد که جوانان و نوجوانان بیشتر به محل های آموزشی و تفریحی که مسئولین برای آنها تدارک دیده اند سوق پیدا کنند.

آیا نباید در انجام اموری که مربوط به غنی سازی اوقات فراغت جوانان است تجدید نظر کرد و با ارائه راهکارهای مدبرانه و متعدد تمام قشر های جامعه بخصوص جوانان و نوجوانان را جذب کرد؟

آیا کم کاری از سوی مسئولین است یا جوانان و نوجوانان کوثری محیط هایی همچون قهوه خانه و گیم نت را به آموزش و تفریحی سالم تر ترجیح می دهند؟

البته کلاس ها و محل های آموزشی بسیاری توسط آموزش و پرورش، سپاه پاسداران، ورزش و جوانان، تبلیغات اسلامی، کانون های فرهنگی مساجد و پایگاههای بسیج تدارک دیده شده است که حضور حد اکثری جوانان و نوجوانان را می طلبد تا اوقات فراغت خود را تا حد ممکن پر کنند.

امید می رود که مسئولین نسبت به تدارک اماکن و محل های تفریحی و آموزشی در جذب و به کارگیری جوانان شهرستان کوثر تدبیری حکیمانه و مقتدرانه ای بیندیشند تا خواسته هایی که مورد تایید دشمنان است با انجام اعمالی از سوی جوانان به کرسی ننشیند.

ارسال نظرات