افزایش صدور مجوز خبرنگاران انگلیسی درایران

بنابر اعلام اداره‌کل رسانه‌های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تعداد روادید صادر شده برای خبرنگاران امریکایی و فرانسوی در تیر ماه امسال کاهش یافته و تعداد خبرنگاران انگلیسی حاضر در کشور با افزایش روبه‌رو بوده است.
کد خبر: ۸۷۱۶۹۷۰
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از معاونت مطبوعاتی، اداره کل رسانه‌های خارجی فهرست مجوزهای «روادید مطبوعاتی زمان‌دار» برای خبرنگاران «غیرمقیم» رسانه‌های خارجی که در تیر ماه ١٣٩٥ به ایران آمدند را منتشر کرد.
 
طبق این آمار در تیر ماه سال ١٣٩٥ مجموعاً برای ٤١ خبرنگار و عوامل خبری وابسته به ٢٨ رسانه خارجی از  ١١ کشور جهان، مجوز «روادید مطبوعاتی موقت» جهت فعالیت زمان‌دار در کشور، صادر کرد که جزئیات آن در جدول زیر آمده است.
 
بنابر اعلام قبلی وزارت ارشاد، خرداد ماه امسال ١١٥ خبرنگار و عوامل خبری وابسته به ٧١ رسانه خارجی از  ١٩ کشور جهان مجوز روادید مطبوعاتی صادر شد که از این میان، 66 خبرنگار از اروپا وارد ایران شدند و در این میان، کشور فرانسه با 34 خبرنگار در صدر قرار داشت همچنین 9 خبرنگار از کشور امریکا روادید مطبوعاتی دریافت کرده بودند؛ اما تیرماه امسال تنها 6 خبرنگار فرانسوی و 2 خبرنگار امریکایی روادید دریافت کردند.
 
حدود 150 رسانه بین‌المللی دارای دفتر نمایندگی فعال در ایران هستند و رسانه‌های دیگری که در ایران دفتر ندارند، بنابر تقاضا، مجوز فعالیت زمان‌دار دریافت می‌کنند؛ این مجوزها حسب تقاضای رسانه‌ها، رسیدگی می‌شود؛ در مواردی پاسخ منفی یا مشروط داده می‌شود و در مواردی با درخواست آنها به‌صورت مجوز موقت زمان‌دار، موافقت می‌شود.
 
فهرست مجوزهای موقت صادر شده در تیرماه ١٣٩٥

ارسال نظرات
آخرین اخبار