یک کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با«بسیج»:

وزارت رفاه در بحث یارانه، قانون‌گذاری هم می‌کند!

دولت هم در این مسئله کاملا سلیقه ای عمل می کند چراکه در ابتدا دولت یازدهم روی کار آمد گفت یارانه ای پرداخت نمی کند ولی در ادامه نظر خود را تغییر داد.
کد خبر: ۸۷۱۶۹۹۰
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷

دکتر مهدی حنطه کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج درباره خبری که وزارت رفاه اعلام کرده است اینکه هرکسی خانه دار باشد یا از نظر جسمی سالم باشد یارانه اش بایستی حذف شود، گفت: وزارت رفاه باید طبق تصمیم مجلس گام بردارد و در چارچوب تصویب بودجه 95 حرکت کند. از خود قانون گذاشتن و معیار قرار دادن وجاهت قانونی ندارد.

وی افزود: اینکه دولت ها یارانه ها را به چه هدف به مردم پرداخت می کنند مهم است. اصل موضوع یارانه ها برای حذف حامل های انرژی بود که به همه مردم داده می شد ولی الآن تصمیم به دادن یارانه ها آن هم به جزئی از مردمی که از اقشار پایین جامعه هستند، است.

این کارشناس در ادامه تصریح کرد: قانون یارانه ها پنج ساله بود که وقتی قیمت ها به سطح قیمت های خلیج فارس برسد، یارانه ها حذف شود. به این شکل که 20 درصد آن برای دولت، 30 درصد به تولید و 50 درصد به خود مردم داده شود. در ادامه اجرای قانون با نواقصی که داشت قسمتی از آن عملی نشد و دولت با مشکل مواجه شد که شب پرداخت یارانه ها را شب عزا دولت یاد کرد. دولت هم در این مسئله کاملا سلیقه ای عمل می کند چراکه در ابتدا دولت یازدهم روی کار آمد گفت یارانه ای پرداخت نمی کند ولی در ادامه نظر خود را تغییر داد.

وی در پایان گفت: وزارت رفاه غیر از کار اجرایی قانون‌گذاری هم می‌کند و این خلاف قانون است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار