عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با «بسیج»:
منتخب مردم در مجلس دهم گفت: تقویت باورهای اسلام ناب و سیاسی و تمدن ساز بسیار مهم است، عملکرد مسئولان باید به گونه ای باشد که اسلام جاودانه ای که پاسخ گوی تمام نیازهای بشر است را به مردم معرفی کنند ولی متاسفانه اینطور نبوده است.
کد خبر: ۸۷۱۷۰۶۴
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
اصغر مسعودی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم نی ریز و استهبان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به انتقادات صریح رهبری از مسائل فرهنگی گفت: دستگاه های مختلف فرهنگی باید پاسخ دهند که چه کارهایی انجام داده اند و اینکه آیا اقداماتشان در راستای نگرانی های رهبری بوده است یا خیر.

وی افزود: از احساس نگرانی که رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگی دارند و اینکه در مورد بی اهتمامی و ولنگاری فرهنگی صحبت کردند و از لا به لای صحبت های ایشان می توان فهمید که مسئولان چه کارهایی باید انجام دهند.

نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مورد اقداماتی که مسئولان باید انجام دهند می شود گفت که یکی از بحث های مهمی که آنها باید به آن توجه داشته باشند بحث تولید کالای فرهنگی است که ما در این زمینه خیلی ضعیف عمل کرده ایم. این کالای فرهنگی باید تعریف شود و راهکار های توسعه این کالا را نهادهایی مثل ارشاد و سازمان تبلیغات و ادره اوقاف و واحدهای فرهنگی ادارات مختلف مشخص کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئله بعدی این است که از تولید و پخش کالاهای فرهنگی مضر باید جلوگیری شود باید مشخص شود که مسئولیت مستقیم کالای فرهنگی با چه کسی است تا از تولید کالای فرهنگی غیر مفید جلوگیری شود.

منتخب مردم در مجلس دهم اظهار داشت: بحث دیگر این است که اهمیت کالای فرهنگی تبیین نشده، رسانه ها و صدا و سیما و مطبوعات باید در تبیین اهمیت کالای فرهنگی اهتمام ویژه داشته باشند.

نماینده مجلس دهم شورای اسلامی گفت: یک موضوع مهم دیگر این است که اگر کسی بخواهد جلوی کالای فرهنگی مضر را بگیرد متهم به جلوگیری از آزادی اطلاعات می شود. باید جلوی چاپ و تولید کتاب و فیلم های نامناسب و مضر فرهنگی گرفته شود و نه اینکه بعد از تولید مسئولان بگویند ما متوجه نشدیم و میلیاردها تومان هزینه شده باشد. معیارهای مجاز بودن کالای فرهنگی باید از همان ابتدا مشخص شود تا مشکلات روحی و روانی برای تولیدکنندگان ایجاد نکنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: موضوع دیگر این است که در بحث بازی های رایانه ای قسمت اعظم وقت جوان و نوجوان ما در فضای مجازی صرف می شود در این قسمت باید تولید بازی رایانه ای مفید داشته باشیم که حداقل مضر نباشد.

نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی گفت: تقویت باورهای اسلام ناب و سیاسی و تمدن ساز بسیار مهم است، عملکرد مسئولان باید به گونه ای باشد که اسلام جاودانه ای که پاسخ گوی تمام نیازهای بشر است را به مردم معرفی کنند ولی متاسفانه اینطور نبوده است.

ارسال نظرات