خبرهای داغ:
رئیس پژوهشکده مطالعات اسلامی اصفهان:
رئیس پژوهشکده مطالعات اسلامی اصفهان از انتشار شماره 42 فصلنامه اخلاق خبر داد.
کد خبر: ۸۷۱۷۱۲۱
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین سراج زاده درباره شماره اخیر فصلنامه اخلاق گفت: شماره 42 این فصلنامه که مربوط به زمستان 94 است چاپ و در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

رئیس پژوهشکده مطالعات اسلامی اصفهان اظهار داشت: فصلنامه «اخلاق» دارای رتبه علمی-ترویجی است و از معدود نشریاتی است که در سطح کشور در حوزه اخلاق منتشر می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن سراج زاده عناوین مقاله های چاپ شده در این شماره رابرشمرد: «واکاوی آموزه‌های اهلبیت علیهم السلام در زمینه ی راهکارهای تربیت اخلاقی فرزندان»، «محبّت اهلبیت علیهم السلام، استراتژی حیات و راهبرد تربیتی»، «بررسی اهداف، اصول و روشهای تربیت اخلاقی از منظر امام حسین علیهالسلام»، «واکاوی مفهوم تبعیض نژادی و راهبردهای مقابله با آن بر مبنای فرمایشات حضرت علی علیهالسلام»، «بررسی ظرفیت ادعیه در استنباط های عرفانی»، «بررسی نقش و جایگاه اقدام پژوهی در رشد دین پژوهی اساتید به عنوان الگوی اخلاقی»، «بررسی دیدگاههای فلسفی درباره نسبت ارزش زیباشناختی و ارزش اخلاقی»، «حل تعارض میان دو اصل احترام به حریم خصوصی و اطلاعرسانی»، «مقدمه ای بر اخلاق مالکیّت معنوی در کتابخانه ی دیجیتالی» و «امکانِ استخراج اخلاق تکنولوژی از اندیشه و عمل مارتین هایدگر».

حجت‌الاسلام والمسلمین سراجزاده با بیان اینکه فصلنامه علمی-ترویجی اخلاق رتبه خود را از شورای اعطای مجوزها و امتیازات علمی شورای عالی حوزه های علمیه کشور دریافت کردهاست، گفت: فصلنامه اخلاق پنجمین سال انتشار خود را سپری میکند که توسط پژوهشکده مطالعات اسلامی اصفهان وابسته به پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی آماده و چاپمی‌شود.

وی مهمترین هدف این نشریه را تولید و توسعه دانش در گستره ی اخلاق بیان کرد و اظهار داشت: ارائه و نقد مطالعات نظام مند اخلاقْ پژوهان حوزه و دانشگاه، توسعه یروششناسی اخلاق متناسب با نیازهای پژوهشی جهان معاصر، احیاء تراث درزمینه ی اخلاق و طرح اخلاق کاربردی از اهداف دیگر آن می‌باشد.

رئیس پژوهشکده مطالعات اسلامی اصفهان افزود: فایل متنی فصلنامه افزون بر تارنمای فصلنامه به نشانیwww.faslname-akhlagh.ir، از طریق پایگاه استنادی علوم جهان اسلام به نشانی www.isc.gov.ir و تارنمای اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نشانی www.morsalat.ir قابلدسترسی است.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود از ارسال این نشريه برای شخصیتهای علمی و برخی کتابخانهها و مراکز علمی، دانشگاهی و حوزوی سطح کشور خبر داد و گفت: از استادان، محققان و دانش پژوهان حوزه و دانشگاه و مؤسسات و مراکز وابسته انتظار داريم با ارسال مقاله های پژوهشی در موضوعات اخلاق و دین و موضوعهای مرتبط با فصلنامه، ما را در تحقق اهداف فصلنامه یاری دهند.

حجتالاسلاموالمسلمین سراجزاده در پایان اظهار داشت: علاقه مندان میتوانندمقاله های پژوهشی خود را كه گویای نوآوری در مسائل اخلاق و حوزه های مرتبط و دارای ساختار موردنظر باشد، از طریق پایگاه اینترنتی www.faslname-akhlagh.ir ارسال نمایند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها