خبرهای داغ:

«بلوغ زودرس» علت بسیاری از قتلها در دوره نوجوانی

یک کارشناس دینی گفت: بخشی از علت برخی تعرضات و قتلهایی که توسط نوجوانان طی سالیان اخیر صورت گرفته، حاصل «بلوغ زودرس» بوده است که می‌توان به موضوع قتل ستایش قریشی توسط یک نوجوان ۱۷ ساله اشاره‌ کرد.
کد خبر: ۸۷۱۷۱۵۷
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام سید حسین موسوی درباره برخی پیامدها و عوارض بلوغ زودرس اظهار داشت: انسان موجودی است که باید در فرایند تربیت قرار گیرد، اگر انسان از تربیت غافل شود به فرمونده قرآن "اوْلَـئِکَ کَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُوْلَـئِکَ هُمُ الْغافِلُونَ" از حیوان هم بدتر می‌شود و اگر در مسیر تربیت اللهی قرار گیرد از ملائک هم بالاتر می‌رود.

وی افزود: امر تربیت بنابر ایئدولوژی شیعی و اسلامی قبل از انعقاد نطفه شروع می‌شود؛ رسول خدا (ص) در این باره می‌فرمایند «السعید سعید فی بطن أمه و الشقی شقى فی بطن أمه» معنای روایت این است که تمام امور اعم از خیر و شر و سعادت و شقاوت، در شکم مادر مقدر می‌شود البته سعادت و شقاوت در شکم مادر ضرورت نمی‌آورد بلکه تغییرپذیر است و سرنوشتی که آن دو ملک نوشته‌اند، به اقتضای طبع، ممکن است تغییر یابد.

این کارشناس دینی تصریح کرد: روایاتی نیز درباره دوران پس از تولد نوزاد داریم به‌طورمثال اگر مادری شیر ندارد و قصد گرفتن دایه (پرستار) را دارد باید به خلقیات دایه توجه کند چون خلقیات مادر از طریق شیر به فرزند منتقل می‌شود؛ اسلام در تمامی شئون زندگی دستورات و راهنمایی‌هایی دارد که تمامی این موارد منجر به تربیت اللهی انسان می‌شود.

وی یادآور شد: بر اساس تفکرات اومانیسم حاکم در غرب که هیچ مرزبندی برای مسائل جنسی ندارند، د به طور قطع در فرهنگ آنها توجهی به بلوغ زودرس نمی‌شود؛ در داخل کشور هم برخی اشخاص که متولی امر تربیت و آموزش هستند قصد دارند که شیوه تربیتی نوجوانان و جوانان را به سمت غربی شدن سوق دهند.

حجت‌الاسلام موسوی درباره آسیبهای بلوغ زودرس در نوجوان متذکر شد: یک از آسیبهای نوجوانی که به بلوغ زودرس می‌رسد این است که دچار خودارضایی شده و روحش آلوده می‌شود و با به خطر افتادن تربیت دینی، از مسائل مذهبی دور می‌شود و علاوه بر این از لحاظ جسمی دچار ضعف بینایی و بیماریهای مختلف می‌شود.

این کارشناس دینی ادامه‌ داد: بخشی از علت برخی تعرضات و قتلهایی که توسط نوجوانان طی سالیان اخیر صورت گرفته، حاصل بلوغ زودرس بوده است که می‌توان به موضوع قتل ستایش قریشی توسط یک نوجوان 17 ساله اشاره‌ کرد.

وی با اشاره به برخی الگوهای بزرگ تربیتی در قرن حاضر خاطرنشان کرد: علامه طباطبایی حاصل تربیت اسلامی است؛ زمانیکه "مستر کوربن" با او برخورد می‌کند، تحت تاثیر آموزه‌های دینی اسلام قرار می‌گیرد و با برگشت به فرانسه مترجم کتاب‌های ملاصدرا و کتب اسلامی می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار