خبرهای داغ:
پرده‌های عفاف از کودکی شکل می‌گیرد؛
معاون شورای فرهنگی و اجتماعی زنان با اشاره به اینکه پرده‌های عفاف از دوران کودکی شکل می‌گیرد، گفت:‌ قرار دادن کودک در فضاها و بازی‌های نامناسب اثرات منفی تربیتی بر او دارد.
کد خبر: ۸۷۱۷۱۵۹
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، فرشته روح‌افزا در خصوص ضرورت تبیین لزوم رعایت حدود شرعی و نحوه ارتباط با محروم و نامحرم از همان سنین کودکی اظهار کرد:‌ از دیدگاه اسلام از بدو تولد کودک باید مراقب تربیت او بود.

وی افزود: در تربیت کودک باید مراقب مسئله محرم، نامحرم و رعایت حدود شرعی بود حتی قرآن تأکید دارد که کودکان بدون اجازه وارد اتاق پدر و مادر نشوند.

معاون شورای فرهنگی و اجتماعی زنان با اشاره به اینکه پرده‌های عفاف از دوران کودکی شگل می‌گیرد، گفت: حتی رفتار مادر در دوران بارداری بر روی کودک اثر دارد و این مسئله از نظر علمی نیز ثابت شده است.

روح‌افزا ادامه داد:‌ یادگیری‌در سنین کودکی بسیار قوی است و انسان تمام موارد را به خوبی فرامی‌گیرد. برای باحیاشدن کودک و رعایت این موضوع در سنین بزرگسالی باید از همان کودکی آغاز کرد یعنی حتی در نوع پوشش نیز دقت کرد چرا که اگر رفتار در فرد نهادینه شود از فضای عفت خارج می‌شود و در بزرگسالی دیگر نمی‌توان به او فهماند این طرز رفتار صحیح نیست.

وی بیان کرد: اگر در سنین کودکی که فرد یادگیری زیادی دارد یعنی قبل از 6 سالگی، او را در فضاها و بازی‌های نامناسب تربیتی قرار دهیم و به این مسئله به دلیل اینکه فرد کودک است، بی‌توجه باشیم، از فضای حیا دور شده و این موضوع در خاطره‌اش حک می‌شود که در دوران کودکی در چه فضاها و بازی‌هایی حضور داشته است.

معاون شورای فرهنگی و اجتماعی زنان تأکید کرد: نمی‌گوییم کودک لذت کودکی نداشته باشد اما باید از همان سنین مراقب رفتار با نامحرم بود چرا که رفتار و شخصیت فرد از سنین کودکی شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد:‌ پدر و مادر تمایل ندارند زمانی که کودک به سن بلوغ رسید دچار انحراف اخلاقی شود و وقتی بستر آن را از کودکی فراهم کردیم و او در فضاهای نامناسب قرار گرفت چه نفعی برای او وجود دارد؟ آیا باید هر کاری را غرب انجام می‌دهد ما نیز انجام دهیم.

روح‌افزا تصریح کرد:‌ در رابطه با تربیت صحیح از سنین کودکی تأکیدات زیادی را در اسلام داریم که در تمام آنها به حیا اشاره شده است باید در نوع پوشش و رفتار کودک و قرار گرفتن در محیطهای نامناسب دقت کرد چرا که این مسائل نمی‌تواند بدون اثر منفی باشد. از دیدگاه غرب این موارد اشکالی ندارد و تبعات آن را نیز در غرب مشاهده می‌کنیم.

معاون شورای فرهنگی و اجتماعی زنان گفت:‌ نمایان نشدن ابعاد جنسیتی برای کودک حتی به صورت شنیداری در اسلام مورد تأکید قرار گرفته است اما چه ضرورتی دارد که کودکان را در این فضاها قرار داد؟ باید از همان کودکی محرم و نامحرم را معرفی کنیم تا بداند افراد نامحرم باید حریمشان را در ارتباط با او حفظ کنند.

روح‌افزا بیان کرد:‌ نوع پوشش کودکان در حیامداری آنها موثر است و اینگونه نیست که بگوییم در کودکی هر لباسی که تمایل داشت بپوشد و در سنین بالاتر نوع پوشش را عوض می‌کند،‌ مطمئناً اینگونه نخواهد شد همانگونه که شاهد هستیم برخی از والدین می‌گویند فرزندشان نماز نمی‌خواند اما چه زمانی به او این مسائل را متذکر شده‌اند؟

وی گفت: اگر کودکان را در فضاهای نامناسب قرار دهیم باید منتظر تبعات آن در آینده و بی‌بندوباری رفتاری باشیم. مهدهای کودک  و مدارس باید بدانند چه اقدامی انجام می‌دهند.

معاون شورای فرهنگی و اجتماعی زنان بیان کرد:‌ مهد کودک‌ها باید از زیر نظر بهزیستی خارج شوند هم‌اکنون به نظارت فرهنگی بر مراکز نگه‌داری کودکان احتیاج داریم. بهزیستی صرفاً کودکان را نگه می‌دارد و بر بحث های تربیتی، فرهنگی و روان‌شناسی آگاهی ندارند و این صحیح نیست که مهدهای کودک زیر نظر این نهاد اداره شوند چرا که در بحث تربیتی موفق عمل نمی‌کنند چندین سال است در شورا به دنبال این هستیم تا اثبات کنیم تربیت فرزندان در مهدکودک ها باید در دست افرادی باشد که روانشناسی تربیتی را می‌دانند و برای آن برنامه دارند و بهزیستی در این زمینه توانمند نیست و نتیجه آن است که شاهد رفتارهای نامناسب تربیتی در مهدهای کودک هستیم.

وی گفت:‌ موسیقی‌هایی که در مهدهای کودک اجرا می‌شود کپی از غرب است و می‌گویند بچه ها را شاد نگه می‌داریم در حالیکه صرفاً به دنبال سرگرم کردن آنها هستند و محتوای مناسبی را به آنها آموزش نمی‌دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها