خبرهای داغ:
مستند «راه بی برگشت» در مورد تهاجم منافقان به مرزهای ایران پس از پایان جنگ تحمیلی و انجام عملیات مرصاد توسط نیروهای ایرانی، دوشنبه ۴ مرداد از شبکه افق پخش می‌شود.
کد خبر: ۸۷۱۷۲۱۰
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، پنجم مرداد سال 1367 سالروز عملیاد مرصاد است؛ عملیاتی که نیروهای ایرانی بر ضد تهاجم کورکورانه منافقین علیه ایران اسلامی انجام دادند و توانستند نیروی نظامی فرقه رجوی را با شکست کامل مواجه و بیشتر قدرت زرهی و نظامی آنها را نابود کنند.

منافقان با بهره برداری از چتر حمایتی نیروهای عراقی، تهاجم کور خود را آغاز کرده بودند و در حالیکه نیروی هوایی دشمن، با وحشیانه‌ترین بمباران‌های شیمیایی مناطق مسکونی، راه را برای عبور ستون نظامی آنها گشوده بود، پیشروی خود را شروع کردند.

این تهاجمات در شرایطی به وقوع پیوست که ایران با پذیرش قطعنامه 598 شورای امنیت، چهره واقعی دشمن را برملا ساخته بود و در این وضعیت، منافقان به عنوان آخرین برگ برنده استکبار جهانی، نقش پیشمرگ صدام را بازی کردند.

مستند «راه بی برگشت» درباره عملیات مرصاد و پیش زمینه‌های آن است، همچنین به وضعیت وخیم مردم مناطق مرزی که در پی تهاجم منافقان آواره شدند و برخی از آنها به شهادت رسیدند اشاره می‌شود.

گفت وگو با بازماندگان تهاجم منافقین به ایران و نمایش تصاویر آرشیوی از این واقعه، بخش‌های مختلف «راه بی برگشت» را تشکیل می‌دهند.

محمد کشاورز تهیه کننده و عبدالرسول گلبن حقیقی کارگردان این مستند هستند که روز دوشنبه 4 مرداد همزمان با سالروز عملیات مرصاد، از شبکه افق پخش می‌شود.

«راه بی برگشت» ساعت 21 روز دوشنبه به روی آنتن می‌رود و تکرار آن هم روز بعد در ساعت‌های 12 و 15.30 پخش خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها