بهره‌مند گفت: مسئول واردات و فروش شکر خود دولت است، پای دلال‌ها در میان بود شکر تنها گران می‌شد نه نایاب!
کد خبر: ۸۷۱۷۲۶۹
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی بهره‌مند، رییس اتحادیه قنادان  بیان داشت: شکر در بازار نایاب شده و همکاران بنده برای تهیه این محصول با مشکلات بسیار زیادی مواجه شده‌اند، به طوری که می‌توان گفت ظرف دو ماه گذشته قیمت شکر 50 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: واقعیت این است که شکر در بازار آزاد به راحتی یافت نمی‌‎شود در حقیقت بسیاری از همکاران اذعان می‌کنند که هزینه خرید شکر را پرداخت می‌کنند اما اصلا این محصول در بازار وجود ندارد که حتی گرانتر بخرند و چنان چه این وضعیت ادامه داشته باشد دیگر صنایعی که شکر مواد اولیه آن‌ها محسوب می‌شود دچار مشکل خواهند شد.

بهره‌مند در پاسخ به این سؤال که بنظر شما پای دلال‌‍‌ها و دپوی شکر در میان است یا خیر گفت: چنان چه پای دلال‌ها در میان بود می بایست تنها شکر گران شود نه این که در کل یافت نشود، اما مشکل ما تنها گرانی نیست بلکه کمیابی این محصول است.

وی تصریح کرد: به نظر من بی تدبیری در تنظیم بازار موجب شده چنین شرایطی ایجاد شود زیرا مسئول واردات شکر و فروش آن دولت است نه دلال‌ها.

رییس اتحادیه قنادان در رابطه با تأثیر گرانی شکر بر روی قیمت شیرینی بیان داشت: 9 درصد روغن و چیزی در حدود 50 درصد شکر گران شده است آیا با وجود قیمت این محصولات که مواد اولیه شیرینی را تشکیل می‌دهند شیرینی نباید گران شود؟

وی با بیان این که ما در سال 94 افزایش قیمتی نداشتیم، افزود: البته پیش از گرانی شکر و روغن موافقت افزایش 20 درصدی قیمت شیرینی را از کمیسیون نرخ‌گذاری اتاق اصناف گرفتیم اما هنوز سازمان صنعت نتیجه نهایی را به ما اعلام نکرده است.

بهره‌مند در پایان خاطرنشان کرد: این افزایش چنان چه بیان کردم برای پیش از افزایش قیمت شکر و روغن بود اما اگر وضعیت این چنین ادامه یابد قیمت شیرینی هم باید بیشتر شود.

ارسال نظرات