کارشناس مسائل سیاسی استان یزد گفت: دستگاه دیپلماسی ایران با رایزنی های خود از حقوق مردم کشمیر در مقابل سکوت مجامع بین المللی دفاع کند و فریاد مردم مظلوم و مسلمان کشمیر را به گوش جهانیان برساند.
کد خبر: ۸۷۱۷۳۱۹
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، معاون سابق سیاسی و امنیتی استاندار یزد، با بیان اینکه ایالت کشمیر منطقه ای بسیار مهم از لحاظ جغرافیای، اقلیمی و سوق الجیشی در منطقه به لحاظ استراتژیکی می باشد، اظهار کرد: منطقه کشمیر شبیه جنوب لبنان می باشد که مردمان آن از ابتدای انقلاب علاقمند به انقلاب اسلامی بودند ولی به دلیل موانع سیاسی و امنیتی ارتباط با این کشور برقرار نشد و از ظرفیت های بالای این منطقه استفاده نشد.
غلامحسین دشتی افزود: کشور استعماری بریتانیا با بیرون رفتن از هند، یکسری اختلافات تفرقه اندازی را منطقه از خود به جا گذاشت و منشاء پیدایش اختلاف و کشمکش ها کشورهای هند و پاکستان شد که تا به امروز ادامه دارد و نیم میلیون نفر قربانی این اختلافات در منطقه شده اند.
وی با بیان اینکه سازمان ملل با دخالت هاب خود قرار شد طرح جدایی بخش مسلمان نشین کشمیر به پاکستان و بخش هندونشین آن به هند را اجرایی کند، گفت: به دلیل ماهیت استعماری منطقه تاکنون این طرح محقق نشده و آتش اختلافات آن دامن گیر مردم مسلمان کشمیر شده است.
دشتی اذعان کرد: متاسفانه کشور پاکستان آن گونه که باید پشتیمان مردم مسلمان کشمیر باشند نبوده و درگیری های مختلف این منطقه حقوق مردم مظلوم پایمال کرده است.
کارشناس مسائل سیاسی استان با بیان اینکه بخش مسلمان نشین کشمیر در حال حاضر بلاتکلیف می باشد و مورد تجاوز بعضی از جریان های سیاسی منطقه قرار می گیرد.
خاطرنشان کرد: بعضی از کشورها از جمله عربستان قصد تبلیغات برای فرقه بهائیت دارند و گفته می شود فرزندان آنها را با هزینه های گزاف تبدیل به مبلغین وهابیت در منطقه کرده و سبب پیدایش اختلافات مذهبی می باشند.
وی با اشاره به اینکه دیگر کشورهای حاضر در منطقه به سود منافع خود عمل می کنند، افزود: کشور ایران وظیفه دارد از حقوق ملت های مسلمان و مظلوم در تمام نقاط جهان دفاع کند.
وی تصریح کرد: شایسته است دستگاه دیپلماسی ایران با رایزنی های خود از حقوق مردم کشمیر در مقابل سکوت مجامع بین المللی دفاع کند و فریاد مردم مظلوم و مسلمان کشمیر را به گوش جهانیان برساند.
این فعال سیاسی افزود: وظیفه انسانی و اسلامی این است که از مردم مسلمان کشمیر برای رسیدن به خواسته های طبیعی و حقوقی شان دفاع کنیم.
یزدرسا

ارسال نظرات