به گفته سکینه وارشی مسئول حوزه دانش آموزی حضرت زینب(س)، ۲۵۰ دانش اموز دختر با حضور در طرح هجرت سه از ابتدای مردادماه فعالیت خود را آغاز و این طرح به مدت یک ماه برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۱۷۳۹۱
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳


به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، مراسم افتتاحیه طرح هجرت سه صبح امروز در مدرسه دخترانه حضرت زینب(س) رفسنجان برگزار شد.
به گفته  مسئول حوزه دانش آموزی حضرت زینب(س)، ۲۵۰ دانش اموز دختر با حضور در طرح هجرت سه از ابتدای مردادماه فعالیت خود را آغاز و این طرح به مدت یک ماه برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه این طرح در قالب اردوهای ۱۰، ۷ و یک روزه برگزار میگردد گفت: برگزاری کلاس های فرهنگی، عقیدتی، هنری در کنار بهسازی برخی مدارس در این طرح انجام می شود.

سرهنگ سلطانی فرمانده سپاه ناحیه مقاومت رفسنجان در این مراسم اظهار داشت: هجرت یک عمل و کار پسندیده در درگاه خداوند است، هجرت می تواند زمینه سازی برای کسب موفقیت باشد.
وی راجع به نامگذاری طرح هجرت ۳ شرح داد: هجرت یک، زمانی بود که انقلاب در سال ۵۷ به پیروزی رسید و امام(ره) فرمان دادند که جوانان به کمک مردم روستاها بروند و در واقع هجرت کنند و به کمک جهاد سازندگی امکانات روستاها را فراهم کنند و هجرت دو، برمیگردد به جنگ تحمیلی زمانیکه که همه ی کشور ها پشت عراق ایستادند و جوانان ایران اسلامی به شهرهای مرزی هجرت کردند برای دفاع از کشور .

سلطانی به شعار امسال با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اشاره کرد و گفت: ما باید در زمینه ای اقدام و عمل کاری انجام دهیم امروز دولت شاید یک سد چند میلیاردی را افتتاح می کند یا سپاه در جایی یک شهر  موشکی را بهره برداری می کند و شمای دانش اموز نیز این احساس تکلیف را کرده اید تا با حضور در طرح هجرت سه با انجام یک کار فرهنگی، برپایی یک نماز جماعت و یا خدمت رسانی در یک مدرسه انجام وظیفه کنید، این کار مطابق کار دولت و سپاه و شاید مهم تر باشد .
وی افزود:  از همین کم شروع میشود وقتی در این سن از حضور در طرح هجرت آغاز می کنید در آینده نیز می توانید یک کار سخت را انجام دهید .

سلطانی به خطرات و آسیب های فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای اشاره کرد و گفت: امروزه عده ای از دانش اموزای ما سرگرم فضای مجازی هستند که خطرناک است، باید زمینه ای مفید بودن رو فراهم کنیم ،اگر وارد اینطور فضاها میشویم باید مفید باشیم.
وی تصریح کرد: با نگاهی به کشورهای منطقه عدم وجود امنیت در اطراف کشور را مشاهده می کنیم حتی کشور ترکیه که خود را امپراتور منطقه می دانست نتوانست خود را کنترل کند.

سلطانی ادامه داد: به حرمت خون مطهر شهداء کشور جمهوری اسلامی امنیت کامل دارد و تا کنون کوچکترین خدشه ای به امنیت ان وارد نشده است.
وی خاطر نشان کرد: امروز کار فرهنگی توسط دستگاههای همچون ارشاد تبیلغات اسلامی انجام می شود امرو نظامی توسط ارتش و اقتصاد توط دولت اداره می شود اما چرا می گویم بسیج در این زمینه ها ورود پیدا کند چرا که بسیج از مردم و در دل مردم است و درد انها را می داند

ارسال نظرات