خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس از ارائه خدمت سربازی به نزدیک به ۲ هزار مددجوی این نهاد خبرداد.
کد خبر: ۸۷۱۷۴۲۲
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹
محمد بذرافشان اظهار داشت: تسهیلات خدمت سربازی به حدود 2 هزار مددجوی تحت حمایت این نهاد درسال 94 ارائه شده است.

وی افزود: 732 مددجوی تحت حمایت این نهاد برای دریافت تسهیلات از معافیت تکفل معرفی،31 نفر از معافیت تنها فرزند ذکور دارای 3 خواهر بهره‌مند، تعداد 689 مددجو به نزدیکترین محل اقامتشان منتقل و 516 نفر نیز از تسهیلات کاهش تعرفه خدمات سربازی بهره‌مند شدند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس با بیان اینکه اجرای طرح معافیت سربازی از سال 82 در این نهاد آغاز شده است خاطرنشان کرد: براساس این طرح، فرزندان خانواده‌های زنان سرپرست خانوار تحت حمایت که یکی از فرزندان ذکور سالم بالای 18سال باشند از خدمت وظیفه عمومی (سربازی) معاف می‎شوند.

بذرافشان با اشاره به اینکه سال گذشته استان فارس جزو استان‌هایی بوده که بیشترین متقاضی دریافت تسهیلات معافیت سربازی را داشته است تصریح کرد: هدف کمیته امداد برای ارائه تسهیلات خدمت سربازی این است که خانواده‌های تحت حمایت از زیر چتر حمایتی امداد خارج شوند و فرزندان ذکور سرپرست خانوار نیز با معافیت سربازی، امکان کار و اشتغال و تامین نیازهای خانواده خود را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت یکی از اولویت‌های کاری کمیته امداد است بیان کرد: معافیت از خدمت سربازی در راستای توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت انجام می‌شود تا زمینه کمک به امرار و معاش خانوادههای نیازمند فراهم شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس گفت: معاف شدن فرزند ذکور خانواده و دریافت تسهیلات اشتغال یکی از معیارهای خروج مددجویان از چرخه حمایتی این نهاد است.

بذرافشان مهم‌ترین اهداف ارائه تسهیلات معافیت سربازی را ایجاد نقش اجتماعی و فراهم کردن فرصت اشتغال، زمینه‌سازی برای بالا بردن نرخ ازدواج ، کمک به افزایش تولید ناخالص ملی کشوربرای ورود فرد به بازار کار، کاهش نرخ بیکاری کشور، کاهش آسیب‌های اجتماعی و نشان دادن نگاه نظام اسلامی به خانواده‌های نیازمند عنوان کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها