خبرهای داغ:
امام جمعه موقت شیراز گفت: مدیران دولتی که حقوق‌های نجومی و نامتعارف دریافت کرده‌اند با آبروی نظام و مدیران خدمتگذار بازی کرده‌اند.
کد خبر: ۸۷۱۷۴۲۶
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
حجت‌الاسلام والمسلمین  سید ابوفاضل رضوی اردکانی با اشاره به موضوع دریافت فیش‌های حقوقی نجومی و تاکید بر برخورد قانونی با این موضوع اظهار داشت: وقتی قوه قضاییه فردی را به عنوان دزد معرفی می‌کند باید رسانه‌ها بنویسند و منتشر کنند، متهم نیز مجازات شود و با این کارها دیگر کسی جرات دزدی نمی‌کند.

وی با بیان اینکه مجازات دزد بیت‌المال مورد تاکید قرآن است افزود: آیات و توصیه‌های قرآن برای عمل کردن نازل شده نه برای خواندن، وقتی کسی گرسنه است و برای رفع گرسنگی دزدی کند حد ندارد اما کسی که در خانه‌های مجلل نشسته و میلیون‌ها تومان از بیت‌المال را می‌دزد باید مجازات شود و مجازات وی به مردم اعلام شود. 

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به سخن برخی افراد مبنی بر اینکه 8 میلیون حقوق‌بگیر در ایران وجود دارد و اگر هزار نفر حقوق بالا بگیرند در برابر این رقم ناچیز است خاطرنشان کرد: برخی از این مدیران برای مسافرت‌های خارجی که در قالب ماموریت اداری بوده است علاوه بر حقوق هزار دلار حق ماموریت دریافت کرده‌اند که این درست و این افراد با آبروری مدیران خدمتگذار، کارمندان دولت و آبروی نظام بازی کرده‌اند بنابراین علاوه بر بازگرداندن پول به بیت المال باید حد نیز بخورند.

وی با بیان اینکه بردن آبروی نظام جمهوری اسلامی از هر گناهی بالاتر است بیان کرد: برخی افراد یک دوره نماینده مجلس می شوند و می‌روند در بهترین منطقه تهران ساختمان 6 طبقه می‌خرند در صورتی که نمایندگان و مدیران خدمتگذاری را می‌شناسم که در دوره خدمت حقوق نمی‌گرفتند. چرا این گونه افراد به زندگی رهبری نگاه نمی‌کنند و نمی‌بینند که هر دو فرزند ایشان همچنان مستاجر هستند.

 رضوی اردکانی عنوان کرد: می‌گویند این حقوق‌های نجومی در دولت‌های گذشته هم بوده است. بله این پدیده زشت از دوران سازندگی شروع شد و چون کسی ناظر نبود ادامه یافت. ما از هیچ دولتی به شکل مطلق دفاع یا به شکل مطلق انتقاد نکرده و نمی‌کنیم. اگر دولت قبلی هم بوده باید پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمایل به اشرافی‌گری مسئولان دمار از روزگار ملت درآورده است گفت: 50 سال سال است که خودرو سازان ایران محصولی با گران‌ترین قیمت و پایین ترین کیفیت وارد بازار می‌کنند و برای ساخت این کالا سالی یک خودرو به عنوان حق مدیریت نیز دریافت می‌کنند. جای سوال است که این چه مدیریتی است؟

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه کشور ما فقیر نیست زیرا امکانات و نیروی انسانی توانمند دارد بلکه مشکل اصلی ما سوء مدیریت است خطاب به مسئولان دستگاه‌های نظارتی و سازمان بازرسی گفت: شما باید به مردم اطلاع دهید که در فلان شهر و شهرک که شورای شهر و شهردارش دزدی کردند چه اقداماتی انجام دادید و چه برخوردی با آنها شد؟

وی از  بی اعتنایی دیوان محاسبات در زمینه دریافت فیش‌های حقوقی نجومی و شیوه برخورد قانونی با کسانی‌که مرتکب دزدی‌های کلان می‌شوند انتقاد و خاطرنشان کرد: آفتابه دزد را مجازات کرده و شلاق می‌زنیم اما در مقابل دزد میلیاردی می‌گوییم آبروی مسلمان را نباید برد.

رضوی اردکانی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و سایر مسئولان عالی‌رتبه نظام درباره پیگیری فیش‌های حقوقی نجومی تصریح کرد: اگر با اینگونه تخلفات به صورت صحیح و قاطعانه برخورد نشود دودش به چشم نظام و ملت می‌رود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها