خبرهای داغ:
فرمانده سپاه نینوا استان گلستان؛

هیچ دستگاهی به اندازه سپاه توانمند در اقتصاد مقاومتی نیست/ گفتمان ولایت محور اصلی سپاه در تحقق اقتصاد مقامتی/تصاویر

کد خبر: ۸۷۱۷۴۹۹
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، سردار رحمت الله صادقی پیش از ظهر امروز در جلسه مجامع و کارگروه های اقتصاد مقاومتی استان گلستان که در دانشکده مائده برگزار شد، اظهار کرد: برنامه های اقتصاد مقاومتی با رویکرد اقتصاد بومی در شهرستان ها با همکاری فعالان اقتصادی و مسئولان دستگاههای اجرایی تحقق می یابد.

وی با اشاره به اینکه بعضی از جلساتی که در شهرستان ها برگزار شده با محتوی و دقت به ساز و کار خوبی رسیده است، گفت: این موضوع کامل نیست و نمی توان گفت همه شهرستان ها دارای مجمعی هستند که برگرفته ازشورای اقشاری است وکارگروه ها نیز دارای قدرت بالایی از مسئله یابی و حل مسئله می باشند، لذا تنضیمات این موضوع به دو اصل بر میگردد یکی اینکه خود مجمع درکنار نقش آفرینی خود نگاهی به ساختار خود داشته باشد و دوم اینکه حفظ این ساختار کمتر از نقش آفرینی اش نباشد.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان در بحث محتوای نقش آفرینی بیان داشت: ما در حوزه اقتصاد مقاومتی بدون نگاه به دستگاه ها و دولت که چه نگاهی به فرمان مقام معظم رهبری دارد، منابع کل سپاه را با نگاه اقتصادمقاومتی منطبق کردیم و اقتصاد مقاومتی را دارای برنامه ساختیم.

سردار صادقی افزود:در ظرف چهار سال از حدود دومیلیارد تومان، اقتصاد مقاومتی را شروع و تا امسال به حدود 25 میلیارد تومان رسیدیم که این ناشی از این است که سپاه گفتمان ولایت را سرلوحه و محور کار قرار داده است و لذا نشان داده است که این محوریت می تواند یک الگوی ارائه شده برای تمام کسانی باشد که دل در گرو گفتمان ولایت دارند.

وی در ادامه اذعان کرد: ما در این چهارسال بالغ بر 43 میلیارد تومان در استان گلستان توانستیم از ظرفیت اقتصاد مقاومتی بهرمند شویم و امسال که دولت پای کار آمده است به نقل از دکتر صادقلو می توان گفت هیچ دستگاهی به اندازه سپاه توانمند در اقتصاد مقاومتی نیست.

فرمانده سپاه نینوا گلستان این توانمندی را حاصل جلسات کارگروه ها دانست و گفت:نگرانی های شما از معیشت مردم ومحرومیت ها در مناطق خاص باعث شده است به این موقعیت دست پیدا کنیم و این یک مدل مفهومی است که می توان گفت هم در برنامه ریزی، اجرا، پشتیبانی ونظارت به یک توانمندی رسیده ایم که نسخه شما یک نسخه کاربردی برای دستگاه اجرایی می شود.

سردار صادقی اظهار کرد: با اینکه ماعضو کارگروه اقتصاد مقاومتی نیستیم ولی استاندار تاکید بر این دارد تا آنجا که می توانیم مجموعه خود را در راستای اقتصاد مقاومتی در این جلسات حاضر و در کارهای اجرایی عملیاتی کنیم.

وی افزود:ما اگر بتوانیم با برنامه ریزی درست و متمرکز و با یک محتوای درست ورود پیدا کنیم آن زمان است که موضوعات راهبردی را می شود در این کارگروه ها و مجامع شهرستانی و استانی به عنوان یک الگو قرار دهیم.

فرمانده سپاه گلستان با بیان این مطلب که امسال فرمانده هان بومی محلی  مستقیم در برنامه شرکت داده شده اند، بیان داشت: اگر از دل کانون ها و کارگروههای ما مسئله یابی خوبی که علمی، منطقی و قابلیت عملیاتی باشد و تحقق اهداف کمی و کیفی آن دیده شده باشد صورت گیرد آنوقت ما می توانیم بخش اعظمی از برنامه های سپاه را به سمت برنامه های بومی شهرستان ها ببریم که شما رؤسای جوامع بر آن متمرکز شده اید.

سردار صادقی با بیان این مطلب که هنوز به مسائل اصلی نپرداخته ایم و نیاز به کار بیشتر در این زمینه داریم، تصریح کرد:در بعد دوم محتوا که مربوط به رؤسای مجامع می شود باید توانست با کنترل کمی و کیفی خود بتوانند ام المسائل را پیدا کنند و به فرمولی برسند که برای حل مسئله جامع ترین فرمول باشد لذا با هدف گزاری  در یک برنامه چند برنامه را تحقق ببخشند که با تحقق این کار یک هم پوشانی نسبت به مسائل شهرستانی و استان به وجود می آید.
انتهای خبر/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار