خبرهای داغ:
معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی نماز خبر داد
معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی نماز از اجرای طرح سلامت معنوی در 100 بیمارستان کشور از ابتدای مرداد امسال خبر داد.
کد خبر: ۸۷۱۷۵۱۵
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام اسماعیل ولی‌خانی اشاره به آغاز طرح سلامت معنوی از ابتدای مرداد امسال اظهار کرد: این طرح سال گذشته در 90 بیمارستان کشور اجرا شد که شامل دوره آموزشی احکام بیماران،‌ بهیاران و پرستاران بود و امسال نیز در نظر داریم در 100 بیمارستان این طرح را اجرا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در هر بیمارستانی 100 نفر زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند، بنابراین 10 هزار نفر پرستار از آموزش‌های این دوره بهره‌مند می‌شوند.

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی نماز با اشاره به مباحث ارائه شده در این دوره گفت: در این دوره آموزشی پرستاران و بهیاران با احکام آشنا می‌شوند تا بتوانند به بیماران در اقامه نماز و احکام کمک می‌کنند.

وی از برگزاری دوره هشت ساعته ویژه مدرسان دانش‌آموزی و خانواده در استان‌ها خبر داد و افزود: 15 نفر از کارشناسان از هر استانی در این دوره شرکت می‌کنند، افراد شرکت‌کننده در این دوره با مباحثی مانند نماز و دانش‌آموز، نماز و نوجوان و نماز و خانواده آشنا می‌شوند.

ولی‌خانی خاطرنشان کرد: این کارشناسان در مدارس حضور پیدا کرده و نشست‌های نماز و خانواده را برای دانش‌آموزان و والدین برگزار می‌کنند.

وی عنوان کرد: هدف از این دوره تخصصی شدن و قابل استفاده کردن مباحث برای دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان است که از سوی این کارشناسان ارائه می‌شود.

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی نماز با بیان اینکه اولویت شرکت در این دوره با کسانی است که دوره تربیت مربی معارف نماز(طرح معراج) را گذرانده باشند، گفت: نزدیک به 50 دوره تربیت مربی در کل کشور برای تمام استان‌ها در این زمینه برگزار شده و در هر دوره 40 نفر شرکت کردند.

وی یادآور شد:‌ طرح معراج دوره 120 ساعته بوده و بررسی آیات و روایات نماز، نماز و خانواده، اسرار نماز، شیوه‌های دعوت فرزندان به نماز، بررسی علل ترک نماز در خانواده و درمان آن، آثار نماز، راه‌های تکمیل نماز،‌ کلاس‌داری و مخاطب‌شناسی با محوریت معارف نماز از مباحث این دوره است.

ولی‌خانی عنوان کرد: برگزاری این دوره سبب می‌شود کارشناسان به صورت تخصصی تربیت شوند، تا برای برگزاری دوره نماز نیاز به اعزام کارشناس از قم نباشد.

وی با بیان اینکه کمبود کارشناس نماز در سطح کشور وجود دارد، گفت: بسیاری از کارشناسان استانی وارد مدارس شده و نشست‌های نماز را برگزار می‌کنند، ولی مباحث آنها تخصصی نیست در حالی که مباحث آنها باید کاربردی و قابل استفاده باشد.

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی نماز یادآور شد:‌ ‌مهارت‌ها، ‌شیوه‌ها، امور تشویقی و ترغیبی دانش‌آموزان از جمله مباحث این دوره است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها