رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان:

وجود 57 باب نمازخانه‌های بین راهی در استان زنجان

در حال حاضر تعداد نمازخانه‌های بین راهی زنجان که متعلق به دستگاه‌های مختلف است، 57 باب است.
کد خبر: ۸۷۱۷۵۲۸
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان گفت: ستاد اقامه نماز استان زنجان به منظور ترویج اقامه نماز جماعت در مساجد فعالیت‌های مختلفی را انجام داده و اقدام به فرهنگ سازی کرده است.

سعید ناصری افزود: قبل از ماه مبارک رمضان درصد اقامه نماز جماعت در مساجد شهری زنجان برای نوبت صبح 18 درصد بود

وی با اشاره به اجرای تاثیر طرح اقامه نماز صبح در تشویق مردم به اقامه نماز جماعت داشت.اظهار داشت: طرح اقامه نماز جماعت صبح طی ماه مبارک رمضان اجرایی شد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان تصریح کرد: هم اکنون نیز اجرای طرح اقامه نماز جماعت صبح در استان در حال اجرا است.

ناصری گفت: این طرح با همکاری ارگان‌های مختلف فرهنگی و ذیربط در حوزه نماز در حال اجرا است.

وی در ادامه به نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ اقامه نماز جماعت اشاره کرد و اظهار داشت: رسانه‌ها می‌توانند با معرفی الگوهای برتر در این زمینه مردم را به حضور در نماز جماعت تشویق کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان همچنین با تاکید بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی در ترویج فرهنگ اقامه نماز افزود: در تلاش هستیم طی سال جاری از ظرفیت این فضا که در دسترس اغلب مردم نیز است، استفاده بیشتری داشته باشیم.

ناصری در ادامه از رسیدگی به وضعیت نمازخانه‌های بین راهی با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان و ایام مسافرت نیز اشاره کرد و گفت: در این راستا نسبت به انجام بازدیدها دوره‌ای از نمازخانه‌ها اقدام شده و در صورت مواجهه با مشکلی، مراتب به مرجع سازنده این نمازخانه اطلاع داده شده است.

وی با اشاره به اینکه به منظور ترویج فرهنگ اقامه نماز جماعت در ادارات و دستگاه‌ها و واحدهای تولیدی اقدام به نظارت و ارزیابی از این محل‌ها می‌شود، افزود: این نظارت‌ها به صورت محسوس و نامحسوس انجام می‌شود.

گفتنی است، در حال حاضر تعداد نمازخانه‌های بین راهی زنجان که متعلق به دستگاه‌های مختلف است، 57 باب است.

ارسال نظرات