آغاز پروژه جدید در استان و یا پروژه هایی با کمتر از 50 درصد پیشرفت در صورت اضطرار و ضرورت اجرایی باید پیش از صرف هزینه به تایید شورای برنامه ریزی استان برسد.
کد خبر: ۸۷۱۷۵۳۷
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان زنجان که به منظور توزیع اعتبارات ابلاغی تشکیل شده بود گفت: با اشاره به اتمام پروژه های نیمه تمام، اولویت گذاری پروژه های عمرانی که بیش از 80درصد پیشرفت فیزیکی دارند و سپس اجرای پروژه هایی با بیش از 50 درصد پیشرفت در دستور کار مدیران استان قرار می گیرد.

مهندس انصاری افزود: تامین کلیه مطالبات پیمانکاران در اولویت خواهد بود.

وی مبنای توزیع اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان در شهرستان ها را میانگین عملکرد شهرستان در طول برنامه پنجم توسعه عنوان نمود و اظهار داشت: آغاز پروژه جدید در استان و یا پروژه هایی با کمتر از 50 درصد پیشرفت در صورت اضطرار و ضرورت اجرایی باید پیش از صرف هزینه به تایید شورای برنامه ریزی استان برسد.

مقام عالی استان به تامین هزینه های مورد نیاز دو پروژه پرورش ماهی در قفس حاشیه رودخانه ها و توسعه کشت گلخانه ای که مشخصا از پروژه های اقتصاد مقاومتی است از محل کمکهای فنی و اعتباری اشاره نمود و تصریح کرد: به جز این دو پروژه، در سایر موارد بدلیل ابهام در مجوز اعطای کمک های فنی و اعتباری تا حصول تصمیم نهایی در کشور صبر خواهیم کرد.

استاندار زنجان به تخصیص اعتبار جهت رفع مشکلات شبکه دولت در دستگاههای اجرایی خبر داد و تاکید نمود: در آن دسته از پروژه هایی که تعهد اعتبار ملی دارند، ابلاغ اعتبار و موافقتنامه های استانی منوط به انجام تعهدات دستگاه ملی خواهد بود.

انصاری با یادآوری این مطلب که بر اساس تکالیف قانونی 5درصد از اعتبارات عمرانی و هزینه ای بصورت توزیع نشده در اختیار ستاد باقی می ماند تا درصورت بروز حوادث و وقایع مختلف تا پایان سال توزیع شود، خاطرنشان کرد: در شورای برنامه ریزی استان فقط درخصوص آن بخش از اعتباراتی که اختیار توزیع آنها در استان وجود دارد تصمیم گیری می شود و اکثر دستگاهها بویژه دستگاههای پرهزینه، بیشتر اعتبارات خود را از دستگاههای ملی خود دریافت می نمایند.

در ادامه ضمن تصویب و توزیع اعتبارات هزینه ای که جهت پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و بند سایر هزینه خواهد شد، استاندار زنجان اظهار نمود: دستگاههای اجرایی که تعداد نیروهای شاغل آنها کمتر از تعداد پست های سازمانی آنهاست، میزان اضافه کاری نیروها افزایش خواهد یافت.

استاندار زنجان افزود: به منظور توجه ویژه و ایجاد رونق در فعالیت های فرهنگی استان، علاوه بر اعتبارات توزیع شده، اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 400 میلیون تومان در اختیار 5 دستگاه اجرایی فرهنگی و اجتماعی از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل بهزیستی، حوزه هنری و اداره کل ورزش و جوانان قرار می گیرد تابه حوزه فرهنگ استان رونق بیشتری بخشند.

گفتنی است، در این جلسه جدول الزامات قانونی بودجه سال 95 استان از محل مجموع اعتبارات استانی و از محل 2درصد درآمدهای حاصل از صادرات نفت خام و گاز به اعضای جلسه ابلاغ شد و عناوین پروژه های سطح استان و مبالغ اعتبارات به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان رسید.

درشورای برنامه ریزی استان با تصویب اکثریت اعضا، از محل بیش از 790 میلیارد ریال اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای،برای انجام پروژه های عمرانی در سطح شهرستان ها، 84 میلیارد و 447 میلیون ریال به شهرستان ابهر،33 میلیارد و 486 میلیون ریال به شهرستان ایجرود،110میلیاردو 647 میلیون ریال به شهرستان خدابنده، 38 میلیاردو 812میلیون ریال به شهرستان خرمدره، 252 میلیارد و 894 میلیون ریال به شهرستان زنجان، 24 میلیاردو 825 میلیون ریال به شهرستان طارم و 52میلیارد و 871میلیون ریال به شهرستان ماهنشان اختصاص یافت.

همچنین رئیس سازمان برنامه ریزی و بودجه استان زنجان در این جلسه، طبق پیوست قانون بودجه سال 95، میزان اعتبار ابلاغ شده استان را 306 میلیارد تومان عنوان نمود و گفت: از این میزان 145 میلیارد و 600 میلیون تومان بصورت اعتبارات عمرانی و 160 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبارات هزینه ای است.

حمید نباتچیان افزود: علاوه بر اعتبارات اعتبارات عمرانی و هزینه ای، مبلغ 47 میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار ماده 180 توازن منطقه ای نیز بصورت ملی به استان اختصاص یافته که مجموع اعتبارات استانی بجز طرح های ملی را به 353 میلیارد تومان رسانده است.

وی اظهار داشت: در این جلسه شورای برای توزیع 79 میلیارد و 239 میلیون تومان در حوزه عمرانی از اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان تصمیمات لازم اتخاذ می شود تا 13 میلیارد و 521 میلیون تومان جهت تامین اعتبارات 100 پروژه سطح استان توزیع شود و 65 میلیارد و 700 میلیون تومان از آن بعنوان سهم شهرستان ها در قالب فصول و برنامه های مختلف در اختیار کمیته های برنامه ریزی وتوسعه شهرستانی قرار گیرد.

رئیس سازمان برنامه ریزی و بودجه استان از تعیین 25 میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار از محل 2درصد فروش و صادرات نفت خام برای توزیع در شهرستان ها خبر داد و افزود: در حوزه تملک دارایی های سرمایه ای و ماده 180 استانی در مجموع 80 میلیارد و 780 میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده که براساس شاخص های تعیین شده از سوی سازمان برنامه ریزی و بودجه کشور توزیع می شود.

نباتچیان یادآور شد: از مجموع 160 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبارات هزینه ای استان، 88 میلیارد و 678 میلیون تومان برای پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و 72 میلیارد و 154 میلیون تومان برای سایر اعتبارات هزینه ای مصرف خواهد شد.

در ادامه این جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مدیرکل آمار و اطلاعات سازمان برنامه ریزی و بودجه استان به شیوه های سرشماری نفوس و مسکن در سالجاری اشاره نمود و گفت: روشهای سرشماری نفوس و مسکن در ایران تا سال 90 به شیوه سنتی و با استفاده از پرسشنامه کاغذی و مراجعه مامور سرشماری به خانوارها و مصاحبه حضوری بود ولی روش سرشماری نفوس و مسکن در کشور در سال 95 به شکل ترکیبی و مدرن و به سه روش سرشماری اینترنتی، مراجعه مامور سرشماری و تکمیل اطلاعات خانوار با استفاده از تبلت و مصاحبه تلفنی برای خانوارهای غایب در زمان مراجعه مامورین است.

حسین امید مقدم پالایش، کنترل پوششی و تجمیع سرشماری اینترنت و تبلت، استفاده از سامانه اینترنتی و آمارگیری تلفنی برای خانوارهای غایب و استفاده از شیوه‌های ترکیبی در جمع آوری داده‌ها نظیر تبلت و اینترنت و سایر را از جمله نوآوریهای سرشماری نفوس و مسکن سال 95 اعلام نمود و افزود: حذف فرآیند بایگانی فرم‌ها و پرسشنامه، همگام کردن داده‌های سامانه اینترنتی و تبلت، تهیه گزارشات بروز در سطح حوزه جهت آگاهی مامور، کارشناسان و رده‌های اجرایی سرشماری از دیگر نوآوریهای سرشماری نفوس و مسکن سال 95 محسوب می‌شود.

امیدمقدم خاطرنشان کرد: ارسال نظرات و پیشنهادات استان در زمینه اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 به دبیرخانه ستاد سرشماری کشور، انجام خانوار شماری مناطق حاشیه‌ای شهرهای بزرگ استان و مراجعه به 750بلوک شهری با بیش از 20 هزار خانوار از اقدامات انجام گرفته در استان زنجان در سرشماری سال 95 بوده است.

وی با بیان اینکه حوزه‌بندی نقاط شهری و روستایی استان با آماده‌سازی لایه‌های اطلاعاتی بر اساس برآوردهای جمعیتی و کارگاهی مرکز آمار ایران و خانوار شماری در شهرهای بزرگ استان انجام گرفته است، ابراز کرد: این حوزه‌بندیها در قالب فایل به مرکز آمار ایران ارسال شده است.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری زنجان با اشاره به وجود بیش از 300 هزار خانوار افزود: پیش‌بینی می‌شود تا از این میزان بیش از 120 هزار خانوار استان زنجان(40 درصد) به صورت اینترنتی در سرشماری نفوس و مسکن سال 95 شرکت کنند.

گفتنی است مرحله خوداظهاری طرح سرشماری نفوس و مسکن سال 95 از 3 تا 24 مهرماه و مرحله سرشماری حضوری نیز 25 مهر تا 25 آبان‌ماه انجام می‌شود

ارسال نظرات